افزایش خشم جهانی از کشتار مردم غزه هنگام دریافت کمک‌های بشردوستانه

تهران- ایرنا- شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز» با اشاره به کشتار روز گذشته مردم غزه هنگام دریافت کمک‌های بشردوستانه توسط اشغالگران صهیونیست، از افزایش خشم جهانی به این حرکت وحشیانه خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از این شبکه خبری، کشتار روز گذشته مردم غزه که برای دریافت غذا جمع شده بودند در حالی است که وزارت بهداشت غزه ابراز امیدواری کرده بود کامیون های بشردوستانه به یاری مردم گرسنه باییند. اما در نتیجه شلیک نظامیان صهیونیست ۱۱۲ نفر کشته شدند.

نظامیان رژیم اسرائیل در ابتدا تأیید کردند که نیروهایشان در این حادثه به روی مردم آتش گشوده اند، اما سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی کمی بعد شلیک به سوی فلسطینیان را تکذیب کرد.

مقام های رژیم صهیونیستی همچنین با اشاره به کشته شدن ۱۱۲ فلسطینی، مدعی شدند که بسیاری از آنها بر اثر ازدیاد جمعیت کشته و یا توسط کامیون‌های امداد زیر گرفته شده‌اند.

در این میان، فرانسه به همراه کشورهای دیگر خواستار تحقیقات مستقل در این زمینه شده و آمریکا تنها به «نگران کننده» خواندن این کشتار بسنده کرده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در این زمینه گفت که این حادثه مذاکرات آتش بس را پیچیده می کند و نسبت به نتیجه بخش بودن توافقی که قرار است روز دوشنبه میان رژیم صهیونیستی و تل آویو صورت گیرد، ابراز تردید کرد.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: کشتار دوباره گروهی از مردم مستاصل غزه، در زمانی که منتظر کمک های بشردوستانه بودند مرا بار دیگر شوکه کرد. چنین کشتارهایی غیرقابل قبول هستند.

به گزارش ایرنا، ده‌ها فلسطینی روز پنجشنبه در اطراف کاروان کمک رسانی در شمال غزه کشته شدند.

مقامات بهداشتی غزه می‌گویند که حداقل ۱۰۴ فلسطینی بر اثر حمله رژیم اشغالگر به کاروان کمک رسانی کشته شدند و به این ترتیب، تعداد تلفات فلسطینی‌ها در طول پنج ماه جنگ به بیش از ۳۰ هزار نفر رسید.

در پاسخ به بیش از هفت دهه جنایات رژیم صهیونیستی، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

گزارش ها حاکی است در حال حاضر تعداد شهدای غزه از مرز ۳۰ هزار نفر فراتر رفته است و بیش از ۷۰ هزار و ۳۰۰ نفر نیز مجروح گشته اند. براساس آمار موجود هزاران نفر نیز مفقود گشته اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha