۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۲۱:۲۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85404428
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

موسم پاسخگویی به وعده‌ها فرا رسید

۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۲۱:۲۳
کد خبر: 85404428
موسم پاسخگویی به وعده‌ها فرا رسید

رشت - ایرنا - ساعات پایانی انتخابات یازدهم اسفندماه ۱۴۰۲ سپری می‌شود و به اعتقاد مشارکت کنندگان در این عرصه، ازین پس موسم پاسخگویی نمایندگان منتخب به وعده‌هایشان فرا می‌رسد و این افراد که با آرای ملت سکان‌دار می‌شوند باید جوابگوی خواسته‌های مردم باشند و شعارهای تبلیغاتی خود را فراموش نکنند.

به گزارش ایرنا، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و همچنین دوازدهمین مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز همزمان با سراسر کشور در گیلان آغاز شد که تعدادی از رای دهندگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از منتخبین مردم درخواست داشتند که پس از حضور در مجلس شورای اسلامی، شعارهای خود را فراموش نکرده و به خواسته‌های مردم توجه کنند.

محمد رضا، یکی از افرادی است که در انتخابات شرکت کرده و به خبرنگار ایرنا گفت: من بدون توجه به تبلیغات گسترده رسانه‌های معاند در انتخابات حضور یافتم؛ اما باید منتخبان مردم پس از این شعارهای خود را فراموش نکنند.

وی که یکی از کارمندان بازنشسته شهرستان رشت است، ادامه داد: هر نماینده‌ای که این شانس را می‌یابد که به عنوان منتخب مردم در مجلس حضور یابد، منتخب همه آحاد مردم شهر و حوزه خود و منتخب همه گرایش‌های سیاسی است.

محمدرضا بیان کرد: شاید برخی‌ها به دلیل مشکلات در انتخابات حضور نمی‌یابند؛ اما باید این را بدانیم که عدم شرکت باعث می شود که افراد شایسته به عنوان نماینده انتخاب نشوند و به همین دلیل توصیه می‌کنم تا فرصت باقی است همه افرادی که می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، به محل اخذ رای مراجعه و اصلح ترین افراد را انتخاب کنند.

انتخابات در گیلان در امنیت کامل در حال برگزاری است

پس از انتخابات فضای رفاقتی باید جایگزین رقابت شود

به اصلح‌ترین افراد رای دهیم

یکی از بانوان شرکت کننده در انتخابات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امیدوارم اصلح‌ترین نمایندگان به مجلس راه یابند تا با درایت خود بتوانند مشکلات موجود را برطرف کنند.

یکی از بانوان نیز که در انتخابات حضور یافت اظهار کرد: امیدوارم اصلح‌ترین نمایندگان به مجلس راه یابند تا با درایت خود بتوانند مشکلات موجود را برطرف کنند.

این بانوی خانه‌دار افزود: البته برای نخستین بار است که رای‌گیری را به صورت الکترونیکی تجربه می‌کنم که بسیار جالب است و با کمک پسرم توانستم به راحتی رای خود را بدهم که امیدوارم هر فردی که به عنوان نماینده انتخاب می شود، به فکر مشکلات مردم به خصوص در بخش معیشت باشند.

وی بیان کرد: شعارهای تبلیغاتی برخی از نمایندگان شناخته شده برای من جالب توجه بود و امیدوارم که افرادی که کرسی مجلس را اشغال می‌کنند، فراموشکار نشوند و به وعده‌های خود عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: گرچه مشکلات در جامعه وجود دارد اما خوشبختانه استقبال مردم از انتخابات بسیار مناسب است و به همین دلیل منتخبین باید قدر این حضور را داشته باشند و تمام تلاس خود را انجام دهند تا مشکلات موجود در جامعه برطرف شود.

خواهر رای اولی برنده بحث و جدل با برادر

اما یکی از صحنه‌های جالب انتخابات ۱۴۰۲ در رشت، بحث و جدل بین خواهر و برادری بود که خواهر در انتخابات شرکت اما برادر بزرگش در انتخابات شرکت نکرد که در پایان با توجیهات و اصرار خواهرش در انتخابات شرکت کرد.

نیلوفر که برای نخستین بار فرصت حضور در انتخابات را می‌یافت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خیلی خوشحالم که توانستم در انتخابات حضور یابم و به نمایندگان مورد علاقه خود رای بدهم.

وی افزود: البته امیدوارم که این نمایندگانی که انتخاب کردم، رای بیاورند و به عنوان نمایندگان مردم رشت در مجلس حضور یابند تا مشخص شود که ما هم می توانیم تشخیص درست بدهیم و افراد اصلح را انتخاب کنیم.

یکی از دختران رای اولی افزود: امیدوارم که نمایندگانی که انتخاب کردم، رای بیاورند و به عنوان نمایندگان مردم رشت در مجلس حضور یابند تا مشخص شود که ما هم می توانیم تشخیص درست بدهیم و افراد اصلح را انتخاب کنیم.وی ادامه داد: البته برادرم در انتخابات شرکت نکرد اما من معتقدم که برای تغییر و برطرف شدن مشکلات باید در انتخابات حضور یابیم و افرادی که می‌توانند بر مشکلات فائق شوند را انتخاب کنیم تا آنان این شانس را داشته باشند که به عنوان نماینده مردم در مجلس حضور یابند تا از توانایی‌های خود استفاده کنند.

سعید برادر بزرگ نیلوفر نیز سخنان خواهرش را قطع و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: من در انتخابات دوره گذشته ریاست جمهوری و هم در دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردم اما امروز در انتخابات شرکت نمی کنم.

وی دلیل عدم شرکت در انتخابات را مشکلات موجود در جامعه عنوان کرد و افزود: متاسفانه هیچ مشکلی برطرف نشده و فقط ما شعارهای بدون عمل را می شنویم و به همین دلیل تصمیم گرفتم که در این دوره از انتخابات شرکت نکنم.

وی ادامه داد: این در حالی است که برخی از افرادی که موردنظرم بودند و به آنان رای دادم، در مجلس حضور دارند اما متاسفانه نتوانستند کاری را انجام دهند و بی شک بر مشکلات جامعه افزوده شده و هم اینک نیز شاهد مشکلات معیشتی در بین اقشار مختلف مردم هستیم.

خواهر سعید نیز در این هنگام سخنان برادر بزرگترش را قطع و بیان کرد: اگر انتخاب درست باشد، مشکلات برطرف می شود و کسانی که در انتخابات شرکت نمی کنند، کمک می کنند که افراد اصلح وارد میدان نشوند و بر مشکلات می افزایند و به همین دلیل باید در انتخابات شرکت کرد و افرادی را برگزینیم که شایسته باشند.

پس از این اظهارنظرِ نیلوفر، برادر بزرگترش مجاب شد تا در انتخابات شرکت کند و با توصیه خواهرش دوباره در محل اخذ رای حضور یافت و با مشورت با خواهرش که رای اولی بود، در انتخابات شرکت کرد.

با توجه به نظرات برخی از شرکت کنندگان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، نمایندگان منتخب باید قدر این مردم را بیش از پیش دانسته و در برطرف شدن مشکلات موجود تمام تلاش خود را انجام دهند تا با تعامل با دولتمردان، تمامی موانع موجود برداشته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha