بهبود شرایط در سایه مشارکت شهروندان در انتخابات امکان‌پذیر است

اهواز - ایرنا - نایب رییس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با بیان اینکه بهبود شرایط در سایه مشارکت شهروندان در انتخابات امکان پذیر است گفت: انتخابات فرآیندی است که در آن اراده شهروندان از طریق منتخبان خود در حاکمیت منعکس می شود.

شهلا عموری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ضرورت شرکت در انتخابات همانند هر رویداد دیگر تابعی از مقتضیات زمان بوده که به نظر من این ضرورت در شرایط فعلی از جهت داخلی و بین المللی حایز اهمیت بسیار است.

وی افزود: در بُعد داخلی وجود یک مجلس قوی با پشتوانه مشارکت بالای مردمی خود را در وضع قوانین راهگشا و نظارت حرفه‌ای مجلس بر بخش اجرایی کشور نشان خواهد داد.

نایب رییس اتاق بازرگانی اهواز توضیح داد: مشارکت انبوه و انتخاب نمایندگان شایسته و متعهد نسبت به مردم بر روابط کشور در عرصه‌های بین المللی نیز اثرگذار خواهد بود و شرایط سیاسی و اقتصادی را تقویت خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین مشارکت بالا و مسئولانه مردم بر اقتدار نظام و کشور خواهد افزود و منافع کشور در جهان را تضمین خواهد کرد اما آنچه بسیار مهم به نظر می رسد انتخاب اشخاصی توانمند و متعهد و اجتناب از انتخاب‌های سطحی و بدون تحقیق است.

عموری گفت: همانگونه که یک نماینده باید مسئولیت‌پذیر باشد، رای‌دهندگان نیز نسبت به انتخاب خود مسئول بوده و در انتخاب کاندیدای موردنظر خود باید جدیت بخرج دهند.

وی افزود: خلاء‌ها و نارسائی‌ها در اهواز و خوزستان بسیار هستند و یکی از راه‌های رسیدگی به این مشکلات انتخاب درست نمایندگان است.

نایب رییس اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: بیاییم با انتخاب مسئولانه خود راه را بر فرصت طلبان که صرفاً بدنبال تحقق منویات خود هستند و دغدغه‌ای به نام مردم ندارند، ببندیم و با صرف مقداری وقت و پرسش سالم‌ترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها را انتخاب کنیم.

به گزارش ایرنا فرآیند رای گیری در سه هزار ۵۳۳ شعبه استان از ساعت هشت صبح شروع شده است، اسامی و کد نامزدها به تفکیک هر یک از ۲ انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در شعب اخذ رای نصب شده است. بیش از سه میلیون و ٨٠٠ هزار خوزستانی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ١٧٠ هزار نفر رای اولی است.

از مجموع سه هزار و ۵٣٣ شعبه اخذ رای در استان، ٩٠٠ شعبه سیار برای رای گیری در مناطق عشایری و سخت گذر استان آماده شده است.

زمان رای گیری تا ساعت ۱۸ امروز تعیین شده است اما درصورت نیاز افزایش خواهد یافت.

خوزستان دارای ١٨ کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۶ کرسی در مجلس خبرگان رهبری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha