استقبال بی‌نظیر شیعه و سنی در آخرین ساعات رای گیری/ اخذ رای بار دیگر تمدید شد

زاهدان- ایرنا- حضور چشمگیر مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در شعب اخذ رای در ساعات پایانی بیانگر وحدت و ایستادگی مردم پای نظام و انقلاب است.

به گزارش ایرنا، امروز برای همه مردم‌کشور روزی سرنوشت ساز به شمار می‌رود چرا که برای چهار سال قرار است نمایندگانی با تصمیم و انتخاب خود مردم بر صندلی سبز بهارستان تکیه بزنند و برای آبادانی استان شان خدمت کنند.حضور مردم در صفوف اخذ رای از ساعات ابتدایی آغاز رای گیری تا این لحظه که برای دومین بار زمان رای گیری انتخابات تمدید شده برای انداختن رای‌شان در صندوق، گویای پایبندی آنان به نظام و وطن است.

زن و مرد، پیر و جوان به همراه فرزندانشان در محل انتخابات حضور پیدا کرده‌اند، افراد مسن شناسنامه شان آن قدر پرمهر است که جای خالی برای مهر افتخاری دیگر ندارد. عده ای نیز اولین حضورشان در عرصه سیاسی را تجربه می کنند تا رسیدن به جشن تکلیف سیاسی شان را در شناسنامه هایشان به ثبت برسانند.

مردم همیشه در صحنه سیستان و بلوچستان آمده اند تا به فرمان رهبرشان لبیک بگویند و به وظیفه ملی شان عمل کنند. عشق به وطن، عزت ایران اسلامی، اثبات غیرت ایرانی، اطاعت از رهبری، مشارکت در تصمیم گیری و سربلندی میهن، نقطه مشترک بین رای دهندگان است.

مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همچون دوره های قبل آمده اند تا نشان دهند تنها با رنگی کردن انگشت اشاره شان تمام آرزوهای دشمنان را نقش بر آب می‌کنند و به جهانیان ثابت خواهند کرد همه تصمیم گیری هایی که در ایران انجام می‌شود با استفاده از همفکری رای و نظر مردم است و تحریک های دشمنان علیه نظام و انقلاب نمی تواند مانع از حضور آنها در صحنه‌های سیاسی و حماسی شود.

حماسه حضور ۱۱ اسفند، بار دیگر نشان از اتحاد و همبستگی شیعه و سنی می‌دهد، حضور با شکوه مردم در شعب اخذ رای، بیانگر وحدت و ایستادگی پای نظام و انقلاب است.

تا آخرین نفس پای انقلاب می ایستم

پیرمردی مسن که شناسنامه اش با مهرهای رنگارنگ پر شده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آمده ام تا آخرین وظیفه شرعی ام را ادا کنم و به دشمنان نشان دهم تا آخرین نفس پای آرمان های نظام و انقلاب ایستاده ام.

وی که بیش از ۸۰ سال سن دارد ادامه داد: با اینکه به شدت بیمار هستم اما آمده ام تا شاید با انتخاب فردی دلسوز برای استانم بتوانم آینده ای روشن برای فرزندانم رقم بزنم از نمایندگانی که با انتخاب مردم راهی بهارستان می‌شوند انتظار دارم به همه وعده هایی که داده اند عمل کنند چرا که امید همه ما برای رایی که به آنها داده ایم عمل به وعده هایشان است چون انتخابمان بر همین اساس بوده است.

استقبال بی‌نظیر شیعه و سنی در آخرین ساعات رای گیری/ اخذ رای بار دیگر تمدید شد

آینده استانمان در دستان نمایندگان است

یکی دیگر از افرادی که برای انداختن رای خود به پای صندوق های رای آمده است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آینده استانمان در دستان نمایندگان است امیدواریم پس از اینکه این افراد به عنوان نماینده مردم انتخاب شدند تمام تلاش خود را برای آینده جوانان و توسعه سیستان و بلوچستان به کار بگیرند و صدای مظلومیت و محرومیت مردم این منطقه را به گوش مسوولان پایتخت نشین برسانند.

وی تصریح کرد: انتخابات وظیفه شرعی هر فردی است انتظار داریم همانطور که ما به وظیفه‌‍مان عمل می کنیم و ایران و آینده کشور برایمان مهم است نمایندگان مردم نیز این کار را انجام دهند و پس از انتخاب مردمشان را فراموش نکنند.

به گزارش ایرنا یک‌میلیون و ۹۰۵ هزار و ۹۳۳ نفر در سیستان و بلوچستان واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد ۱۶۶ هزار و ۸۱۳ نفر شامل رای اولی‌ها می‌شود.

همچنین یک‌هزار و ۸۶۱ شعبه اخذ رای در سیستان و بلوچستان برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری وجود دارد که در هر شعبه ۲ صندوق اخذ رای داریم، صندوق آبی‌رنگ متعلق به مجلس خبرگان و صندوق قرمز رنگ متعلق به مجلس شورای اسلامی است.

علاوه بر آن ٩٦٠ شعبه اخذ رأی سیار نیز در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده تا مردم بتوانند به راحتی در دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره از مجلس خبرگان رهبری مشارکت کنند، در این زمینه ۲ میلیون و ۱۹۳ تعرفه برای نیز پیش بینی شده و حدود ۴۰ هزار نفر در قالب هیات‌های اجرایی، نظارت، بازرسی و نیروهای نظامی و انتظامی وظیفه برگزاری فرآیند انتخابات را بر عهده دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha