حضور شبانه مردم مهاباد در پای صندوق ‌های رای + فیلم

مهاباد- ایرنا- درحالی که از ساعت هشت صبح، رای‌گیری در شعب اخذ رای شروع شده است، اما باز هم برخی از شهروندان در ساعات پایانی برای مشارکت در انتخابات مراجعه کرده اند و ازدحام در برخی از شعبات قابل توجه به نظر می رسد.

به گزارش ایرنا، حضور پرشور مردم مهاباد در پای صندوق های رای همچنان ادامه دارد و برخی از شهروندان پس از صرف شام به مراکز اخذ رای مراجعه کردند و این روند با تمدید دوباره زمان رای گیری همچنان تداوم دارد.

هر چند برخی از افراد مشغله های کاری و حتی مسافرت را دلیل مراجعه دیرهنگام به شعب اخذ رای بیان می کنند، اما فرماندار مهاباد تاکید کرد تا زمانی که حتی یک نفر برای رای دادن به شعب مراجعه کند باید رای گیری از وی انجام شود.

برخی شعب اخذ رای در مهاباد درخواست تعرفه کردند

فرماندار ویژه مهاباد گفت: با حضور گستره مردم این شهرستان در پای صندوق های اخذ رای، مسوولان برخی شعب اخذ رای در مهاباد درخواست تعرفه کردند.

حسن عباسی با بیان اینکه روند برگزاری انتخابات در مناطق روستایی نیز با امنیت و آرامش کامل در جریان است، افزود: با وجود روز تعطیل و سردی هوا حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای مناسب بوده و بی شک تا پایان ساعات رای گیری آمار مشارکت بسیار بالاتر خواهد رفت.

فرماندار مهاباد با اشاره به اینکه همه امکانات شهرستان برای برگزاری سالم و با نشاط انتخابات بسیج است، اضافه کرد: مردم با مشارکت گسترده خود در این دوره از انتخابات کشور را در مقابل هرگونه توطئه ای مصون نگاه می دارند.

یکی از افرادی که به تازگی وارد شعب اخذ رای شده بود در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: برای مراسمی به یکی از شهرستان های جنوب آذربایجان غربی رفته بودم و در آن شهرستان امکان انتخاب داوطلب مورد نظر نبود و به همین دلیل دوباره مهاباد برگشتم.

حضور شبانه مردم مهاباد در پای صندوق ‌های رای + فیلم

وی با قدردانی از اعضای شعب اخذ رای افزود: این افراد از صبح زود در این شعبه مشغول فعالیت هستند و با وجود تاخیر زیاد باز هم بنده را خوش رویی قبول کردند و تعرفه را در اختیار بنده قرار دادند.

برخی از والدین و اعضای شعب اخذ رای در مهاباد از اینکه فردا مدارس و ادارات مهاباد دایر باشد، ابراز نگرانی کردند و از مسوولان شهرستان خواستند که در صورت امکان مانند سایر استانهای همجوار فردا مدارس و ادارات نیز تعطیل باشند .

مسوول یکی از شعب اخذ رای در مهاباد گفت: ما از اوایل بامداد امروز برای تحویل صندوق رای به فرمانداری مراجعه کردیم و تا کنون هم در شعبه فعال بودیم و در صورت تمدید، شمارش آرا را نیز باید انجام دهیم و برای فردا بسیار سخت است که بتوانیم به محل کار خود برگردیم.

وی اضافه کرد: تمام این سختی و خستگی ما وقتی که مردم را می بینیم که با شور و شوق به پای صندوق رای می آیند، خستگی از تن ما بیرون می‌آید و خیلی خوشحالیم.

تصویربردار سیمای مرکز مهاباد نیز با روشن کردن پروژکتور و استفاده از نور برای انعکاس حضور پرشور مردم نیز گفت: ما از اوایل صبح در شعبه حضور داریم و به صورت مستقیم با پخش این رویداد مهم پرداختیم و اکنون هم که هوا تاریک شده با استفاده از پروژکتور مسیر تردد شهروندان را روشن کردیم و هر گاه اتاق فرمان دستور دهد، ارتباط برقرار خواهد شد.

حضور شبانه مردم مهاباد در پای صندوق ‌های رای + فیلم

به گزارش ایرنا، امسال ۱۴۱ شعبه اخذ رای در سطح شهرستان پیش بینی شده که از این تعداد ۷۱ شعبه ثابت و سه شعبه سیار مربوط به سطح شهر است؛ همچنین چهار شعبه ثابت در شهر گوگ تپه، یک شعبه ثابت در شهر خلیفان و همچنین ۱۲ شعبه ثابت در سطح روستاهای توابع و مابقی نیز سیار هستند.

علاوه بر اینکه بسیاری از شعب اخذ رای در مهاباد به صورت مستقیم از صدا و سیمای مرکز مهاباد پخش می شود، ۲۴۰ نفر خبرنگار، تصویربردار و عکاس، اخبار مربوط به جریان اخذ رای در دوزادهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را در این شهرستان پوشش می دهند.

شهرستان مهاباد ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۱۷۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند و این شهرستان یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح امروز، جمعه ۱۱ اسفند همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

در این انتخابات ۲ میلیون و ۵۶۴ هزار نفر در آذربایجان غربی واجد شرایط رای دادن هستند؛ متولدین ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ و قبل از آن می توانند در این انتخابات شرکت کنند.

در انتخابات امروز، نزدیک به ۳۰۰ نفر کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه ۱۰ گانه برای کسب کرسی های ۱۲ گانه استان در مجلس به رقابت می پردازند؛ ضمن اینکه چهار نفر برای کسب سه کرسی از آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری رقابت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha