۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۲۶
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85404806
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انتظارهای فرداییِ مردمی که برای مشارکت هیچ کم نگذاشتند

سمنان - ایرنا - مردم ولایتمدار و انقلابی شهرستان های گرمسار و آرادان با حضور حماسی خود پای صندوق‌های رای پاسخی کوبنده به دشمنان نظام و انقلاب اسلامی ایران دادند. اما انتظارهایی متناسب با وعده‌های انتخاباتی نامزدها دارند، در حالی که برای مشارکت هیچ کم ‌نگذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صبح جمعه همزمان با سراسر کشور شعبه‌های اخذ رای در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان در غرب استان سمنان فعال شد و مردم ولایتمدار و انقلابی «سرزمین خورشید» نیز با حضور شکوهمندانه خود حماسه ای دیگر در تاریخ انقلاب خلق کردند.

حضور مردم در این دوره از انتخابات با ادوار گذشته تفاوت داشت. در این دوره تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان و نسل جدید در قالب «طرح همیار انتخابات» در کنار خانواده خود حضور داشتند و در فرایند انتخابات شرکت کردند.

به هر شعبه که سرزدیم شاهد حضور مردم به صورت خانوادگی و حضور دسته‌جمعی اهالی محله و پایگاه های بسیج مساجد بودیم.

استان سمنان ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر شهروند واجد شرایط رای دادن دارد که ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم هستند. از این تعداد ۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر در گرمسار و ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در آرادان واجد شرایط رای دادن هستند. در شهرستان گرمسار ۷۰ شعبه اخذ رای شامل ۵۴ شعبه شهری و ۱۶ روستایی و ۵۵ شعبه ثابت و ۱۵ شعبه سیار و شهرستان آرادان ۲۶ شعبه شامل ۱۰ شعبه شهری و ۱۶ روستایی و ۱۸ شعبه ثابت و هشت شعبه سیار پیش‌بینی شده است.

منتخبان به وعده‌هایشان پای‌بند باشند

مصطفی عامری یک شهروند گرمساری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، حمایت از رهبر، شهدا و ارمان های انقلاب را دلیل اصلی مشارکت در انتخابات عنوان کرد و گفت: منتخب مردم باید پیرو خط امام خمینی(ره) باشد و نسبت به وعده های انتخاباتی خود احساس مسئولیت کنند.

انتظارهای فرداییِ مردمی که برای مشارکت کم نگذاشتند

وی افزود: سابقه نامزدهای انتخاباتی و سلامت زندگی انان، مهم ترین معیاری است که در انتخاب مد نظر قرار دادم.

ارائه تسهیلات ارزان قیمت تا بهبود معضلات اجتماعی

محبوبه قادری یک فعال فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر اینکه مشارکت در انتخابات تکلیف و وظیفه شرعی همه مردم است، بیان کرد: امروز بنا بر دستور رهبر معظم انقلاب با خانواده خود پای صندوق رای آمدم تا در مهمترین رویداد سیاسی کشور مشارکت داشته باشم.

وی ایجاد اشتغال، ارائه تسهیلات ارزان قیمت و افزایش تسهیلات ازدواج را از مهمترین مطالبات خود عنوان کرد و گفت: تامین مسکن و اشتغال جوانان یک دغدغه مهم جوانان است و به تبع این امر در بهبود وضعیت معیشت، کاهش سن ازدواج و کاهش آمار طلاق نیز نقش مؤثری ایفا می کند.

شرکت در انتخابات حق هر شهروند است

سعید عابدینی دیگر شهروند گرمساری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شرکت در انتخابات را مهمترین حق شهروندان دانست و گفت: باید از این فرصت برای دخالت مستقیم و غیرمستقیم مردم در امور سیاسی و تصمیم‌گیری در سطح کلان کشور استفاده کرد و هرگز این حق را از دست نخواهم داد چرا که حق گرفتنی است.

وی مهم ترین معیار خود برای انتخاب را سلامت اخلاقی نامزد عنوان کرد و افزود: فرد اصلح کسی است که اهل باندبازی نباشد و تلاش کند با روحیه جهادی به مردم خدمت کند.

توجه به اشتغال بانوان و معیشت قشر فرهنگی

رعنا بابوسی کارمند آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: نماینده آینده و منتخب مردم باید رفع مشکلات اشتغال را در دستور کار قرار دهد و به وعده های خود در زمان تبلیغات انتخاباتی عمل کند.

وی افزود: وظیفه ملی همه است که پای صندوق رای بیایند و برای سرنوشت و آینده کشور تصمیم بگیرند و دست دشمن را از میهن خود کوتاه کنند.

در این بین که زمان رای‌گیری برای بار چندمتمدید شده است، اصلی‌ترین مطالبه مردم از منتخبان آینده حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان عمل به وعده های انتخاباتی است.

انتظارهای فرداییِ مردمی که برای مشارکت کم نگذاشتند

مردمی که با نجابت باری دیگر به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند، به امید فردای روشن برای ایرانی سربلند حماسه خلق کردند و تنها مطالبه آنان بهبود وضعیت اشتغال جوانان، مسکن و رفع مشکلات معیشتی است.

آمارهای انتخاباتی در استان سمنان

۶۸۱ شعبه اخذ رای در استان سمنان فعال است که از این تعداد ۴۸۲ شعبه شهری و ۱۹۹ شعبه روستایی و ۵۳۸ شعبه ثابت و ۱۴۳ شعبه سیار است.

تاکید شده است که رای دهنده به هر شعبه‌ای که مراجعه می‌کند، رای را باید در همان شعبه تحویل دهد تا حقی از فردی ضایع نشود و به همراه داشتن یکی از چهار مدرک هویتی اعم از کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه راهنمایی و رانندگی و یا کارت پایان خدمت، برای شرکت در انتخابات کفایت می‌کند.

شمار نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان بنا بر اعلام شورای نگهبان و پس از اعمال درخواست جابه‌جایی داوطلبان، به ۱۴۹ نفر در چهار حوزه انتخابیه رسید که با انصراف ۳۹ نامزد نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، تعداد نهایی نامزدهای چهار حوزه انتخابیه استان ۱۰۹ نفر اعلام شد.

مرحله نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای حوزه انتخابیه این استان با ثبت نام پنج نفر از روحانیانِ متقاضی پایان یافت که در این میان برخی از داوطلبان از ادامه رقابت انصراف دادند یا رد صلاحیت شدند و در نهایت، یک نفر به عنوان داوطلب در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان تایید صلاحیت شد و یک نفر نیز تغییر حوزه داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha