۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۳۰
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85405038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خانه تکانی و ضرورت استفاده بهینه از آب

۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۳۰
کد خبر: 85405038
خانه تکانی و ضرورت استفاده بهینه از آب

قزوین - ایرنا - قام مقام شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با اشاره به اینکه با آغاز خانه تکانی ها در روزهای پایانی سال به طور معمول شاهد افزایش میزان مصرف بی رویه آب خواهیم بود، گفت: شهروندان قزوینی در این روزهای پایان بایستی در مدیریت بهینه مصرف آب نهایت دقت و صرفه جویی را به خرج دهند.

مهدی حسینخانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مدیریت بانوان در این حوزه نیز می تواند ناترازی که بر اثر افزایش مصرف آب در این روزها به وجود می آید را به نحو قابل قبولی کنترل کنند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی سعی و تلاش این شرکت در روزهای پایانی سال جلوگیری از قطعی آب خواهد بود، تصریح کرد: آبی که برای شستشو مصرف می شود در ناترازی تولید و مصرف آن موثر است و در نهایت نیز منجر به فشار برروی شبکه می شود.

حسینخانی با اشاره به اینکه قزوین تنها استانی در کشور است که در تامین آب، از آب های سطحی برخوردار نیست، توضیح داد: ما تنها به چاه ها برای تامین آب دسترسی داریم و منابع آب های زیرزینی را به وسیله این چاه ها به سطح منتقل و مصرف می کنیم و این سبب می شود تا در روزهای اوج مصرف که با شروع فصل گرما و وقتی که کولرها به مدار مصرف آب وارد می شوند و ۲۰ درصد افزایش مصرف آب را نیز به خود اختصاص می دهند و همچنین در مناسبت های خاص مثل خانه تکانی های پایان سال که افزایش مصرف داریم، با مشکل کاهش فشار روبرو شویم.

وی، منابع تامین آب در قزوین را محدود برشمرد و خاطرنشان کرد: به طور عملی همان منابع همیشگی که در طول سال وظیفه تامین آب شهرها و روستاهای استان را برعهده دارند، برای نوروز هم هستند و این مقدار در تمام طول سال ثابت بوده و چنین نیست که برای مناسبت های خاصی مثل نوروز سهمیه جداگانه ای داشته باشیم.

حسینخانی با اشاره به اینکه شستشوی فرش در منازل آب بسیار زیادی را هدر می دهد، تاکید کرد: به طور معمول قالیشویی ها در خارج از شهرها واقع هستند و منابع تامین آبشان نیز غیر از آب شرب خانگی است و ارجاع فرش ها برای شستن به این مراکز در صرفه جویی آب بی تاثیر نخواهد بود و مثل استفاده از ماشین های لباسشویی و ظرفشویی که در آن ظروف تجمیع می شوند و آب کمتری مصرف می کنند، قالیشویی ها هم در این رابطه آب کمتری مصرف کرده و به صرفه تر خواهند بود.

قائم مقام شرکت آبفای قزوین ضمن تاکید بر اینکه یکی از موارد پیک مصرف آب در روزهای پایانی سال و در آستانه نوروز است، خاطرنشان کرد: امیدواریم شهروندان قزوینی با توجه به بارش های کمی که طی سال های گذشته گریبان استان را را گرفته این روزها صرفه جویی در آب را به طور جدی مورد توجه قرار دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha