۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۲۱
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85405061
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نمایندگان کنگره آمریکا: نتانیاهو غزه را نابود می کند

تهران- ایرنا- شماری از نمایندگان دمکرات کنگره آمریکا، «بنبامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به نادیده گرفتن جان فلسطینی ها و تلاش برای نابودی کامل نوار غزه متهم کردند.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا از خبرگزاری فلسطینی «سما»، این نمایندگان پس از بازگشت از سفر به سرزمین های اشغالی فلسطین از نادیده گرفتن کامل جان ملت فلسطین توسط صهیونیست ها خبر دادند.

«برنی ساندرز» در این باره گفت: آمریکا نباید به نتانیاهو اجازه گرسنگی دادن به هزاران کودک فلسطینی را بدهد.

وی افزود: تصمیم بایدن برای کمک رسانی هوایی به غزه خوب است، ولی این کافی نیست و باید کارهای بیشتری انجام شود.

«الهان عمر» دیگر نماینده حزب دمکرات نیز گفت: دولت بایدن درحالی که برای قتل عام ملت فلسطین به اسرائیل چراغ سبز نشان می دهد، نباید ادعا کند که یک میانجی بی طرف برای صلح است.

وی اضافه کرد: پر کردن زرادخانه اسرائیل (از سوی آمریکا)، سیاست خارجی محسوب نمی شود، بلکه خشونت علیه خانواده های بی گناهی است که فقط می خواهند در صلح زندگی کنند.

عمر اظهار داشت: اگر بخواهیم با انسانیت از ساکنان بی گناه نوار غزه حمایت کنیم، اسیران آزاد شوند و امید به صلح زنده شود، باید فورا خواستار برقراری آتش بس شویم.

وی افزود: برغم وضعیت آشکار و یاس آلود نوار غزه، اقدامات سران سیاسی کمتر از شانه خالی کردن از زیربار مسئولیت نبود و اظهارات درباره حقوق بشر بدون یک اقدام عملی، فقط سخان پوچ و توخالی خواهد بود.

«کوری بوش» هم گفت: اکثر رای دهندگان در آمریکا از جمله ۷۷ درصد از طرفداران حزب دمکرات و بیشتر ملت های جهان خواستار آتش بس در جنگ غزه هستند و مردم آمریکا (بیش از این) نمی خواهند شریک جنایت ها در نوار غزه باشند.

وی تصریح کرد: تا پیش از انکه آتش بس (در جنگ غزه) برقرار و خشونت پایان یابد، کشور ما باید در کشتار چه تعداد فلسطینی شریک شود؟ چه تعداد کودک فلسطین باید قربانی سلاح هایی شوند که هزینه آن از جیب مالیات دهندگان آمریکایی پرداخت می شود؟ چند خانواده فلسطینی باید نابود شود؟ چقدر زمان نیاز است که دولت بایدن از نفوذ کامل خود بر اسرائیل به منظور برقراری آتش بس و پایان دادن به خشونت و نجات جان بی گناهان استفاده کند؟

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha