بارندگی‌های اخیر نباید دلیلی برای بی توجهی به مصرف بهینه آب باشد

اصفهان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: بارندگی‌های اخیر نباید دلیلی برای بی توجهی مردم به صرفه جویی در مصرف آب به ویژه همزمان با ایام خانه تکانی باشد.

حسین اکبریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اگرچه در روزهای گذشته شاهد بارندگی‌های مناسبی در استان اصفهان بودیم اما باید مصرف بهینه آب همچنان در دستور باشد، زیرا خشکسالی‌های متمادی در این خطه سبب شده کمبود منابع آبی داشته باشیم و خشکسالی با بارش‌های هر چند موثر مقطعی رفع نخواهد شد.

وی با بیان اینکه میزان تولید آب آشامیدنی در استان اصفهان در فصل‌های پاییز و زمستان بالغ بر ۱۰ متر مکعب بر ثانیه است، خاطرنشان کرد: این میزان در ماه‌های گرم به حدود ۱۶ متر مکعب بر ثانیه افزایش می‌یابد.

مدیرعامل آبفای اصفهان تصریح کرد: مقایسه اعداد فوق با مقدار منابع آب موجود در استان اهمیت روز افزون صرفه جویی را نشان می دهد.

اکبریان ادامه داد: استفاده از وسایل کاهنده آب در خانه‌ها از جمله توصیه های ما برای شهروندان به منظور کاهش مصرف آب است به ویژه اینکه این وسایل و تجهیزات خللی در زندگی روزمره مردم به وجود نمی‌آورد بلکه مصرف آب را تا حد زیادی کنترل می‌کند.

وی افزود: نصب درفشان در سر شیر آب، استفاده از سردوش های کاهنده، جایگزینی شیرهای دو پایه قدیمی با اهرمی از جمله روش‌هایی است که تاثیر مستقیم در صرفه‌جویی در مصرف آب دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان یادآور شد: صرفه جوی درست در مصرف آب سبب خواهد شد مشکلات کمتری در ماه‌های گرم سال داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، کل انشعابات نصب شده آب در استان حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار فقره و انشعابات نصب شده فاضلاب حدود ۷۳۶ هزار فقره است.

بر مبنای آمار موجود، جمعیت زیر پوشش آب شهری و روستایی استان اصفهان بیش از چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha