۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۳۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85405129
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۹ تیم بر بازار نوروز خراسان شمالی بازرسی می‌کنند

۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۳۰
کد خبر: 85405129
۹ تیم بر بازار نوروز خراسان شمالی بازرسی می‌کنند

بجنورد-ایرنا - معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۹ تیم بازرسی در قالب طرح تشدید نظارت نوروز ۱۴۰۳ بر نحوه عرضه کالا در بازار استان نظارت می‌کنند.

علی وفاخواه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح تشدید بازرسی از بازار به مناسبت فرا رسیدن نوروز و ماه مبارک رمضان از هشتم اسفند ماه جاری آغاز شده است و تا ۲۴ فروردین ماه سال آتی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ۱۸ نفر بازرس در این طرح مشارکت دارند و بازرسان با هرگونه تخلف صنفی برخورد می کنند افزود: در این طرح نظارت ویژه بر نحوه عرضه کالاهای پرمصرف این روزها از قبیل شیرینی و شکلات، کیف و کفش، پوشاک، میوه و تره بار و لوازم یدکی نیز در دستورکار است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: تشدید نظارت بر بازار با هدف جلوگیری از افزایش قیمت ها در ماه پایانی سال و در آستانه ماه مبارک رمضان انجام می شود و رویکرد ما ایجاد آرامش در بازار، جلوگیری از سوء استفاده سودجویان و افزایش رضایت مردم است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح بازرسی از انبارها، اماکن نگهداری کالا، عمده فروشان، بُنکداران، میادین میوه و تره بار، شرکت‌های پخش، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ، مراکز اقامتی و گردشگری، هتل‌ها و مهمان‌پذیرها، بین‌راهی‌ها، سایر مراکز خدماتی خودرویی داخل و برون شهری، دفاتر هواپیمایی و قطار، پایانه‌های مسافربری و ترمینال‌ها و خرده‌فروشان مورد بازرسی قرار می گیرد.

وفا خواه اظهار کرد: تمامی واحدهای اقتصادی، صنفی، خرده و عمده فروشی در استان نسبت به رعایت قوانین نظام صنفی از جمله درج برچسب قیمت، رعایت درصد سود سازمان حمایت و صدور فاکتور اقدام کنند.

وی گفت: مردم می توانند شکایات خود را با سامانه تلفنی ۱۲۴ در میان بگذارند تا به آن رسیدگی شود.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی یادآور شد: بازرسان در ۲ نوبت صبح و عصر نحوه عرضه محصولات مختلف و مایحتاج مردم در شب عید را رصد می کنند.

حدود ۳۰ هزار واحد صنفی در خراسان شمالی فعال است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت واقع شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha