۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85405280
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نیویورک‌تایمز: بایدن برای حمایت از جنگ اوکراین با یک متحد نامناسب ائتلاف کرد

تهران-ایرنا- روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به دیدار جو بایدن و جورج ملونی نخست وزیر راست افراطی ایتالیا در کاخ سفید نوشت: بایدن در تلاش برای جلب حمایت از جنگ اوکراین همزمان با تردید در باره کمک ‌ها به این کشور، با یک متحد نامناسب ائتلاف کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، نیویورک تایمز نوشت: جو بایدن در دیدار روز جمعه با ملونی اعلام کرد که «ما حمایت یکدیگر را داریم» و «از اوکراین حمایت می‌کنیم».

این روزنامه آمریکایی نوشت: این لحن گرم از سوی بایدن که نسبت به ارزیابی او در زمان انتخاب ملونی دستخوش تغییر شده است، به چندین جبهه سیاست خارجی تعمیم یافته است زیرا رهبران دو کشور تلاش کردند خود را در باره موضوعاتی مانند مقابله با مهاجرت جهانی، متحد نشان دهند و از گسترش جنگ در خاورمیانه جلوگیری کنند.

تاکید بایدن بر اتحاد با ایتالیا به بهانه جلوگیری از حمله ولادیمیر پوتین در حالی مطرح شده که این اظهارات در تضاد با خواسته محافظه کاران کنگره در کمک به اوکراین است. بایدن گفت ما از اوکراین حمایت می کنیم به همین دلیل است که از مجلس نمایندگان آمریکا می خواهم که قانونی تصویب کنند که میلیاردها دلار برای تامین بودجه این جنگ مها شود.

براساس این گزارش، این نشست، حمله آشکار بایدن در تلاش برای کمک های نظامی مسکوت مانده به اوکراین از طریق کنگره است که اعضای آن میلی به تصویب چنین طرحی ندارند. وی در این نشست تلاش کرد مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را وادار کند اجازه رای گیری درباره این کمک ها را بدهد.

بایدن هشدار داد که اختلافات بر سر موضوع کمک ها موهبتی برای روسیه است. وی از نشست هایش با مقامات اروپا در سال جاری برای تضمین وحدت این کشورها در مقابل حمله روسیه و همچنین فشار بر کنگره استفاده کرده است.

نخست وزیر ایتالیا روز جمعه گفت به عنوان رئیس گروه هفت «بر دفاع از آزادی و ایجاد صلح برای اوکراین» متمرکز است.

ملونی از زمان انتخابش در سال ۲۰۲۲ از اعضای ائتلافش که تمایل به دوستی با روسیه دارند، فاصله گرفت و به تازگی با امضای توافق امنیتی با اوکراین برای کمک به صنعت دفاعی کی‌یف موافقت کرد.

استقبال بایدن از ملونی تعجب انگیز بوده است زیرا زمانی که ملونی به قدرت رسید بایدن از تاثیر به قدرت رسیدن وی بر دموکراسی ابراز نگرانی کرده بود. حزب متبوع ملونی موسوم به «برادران ایتالیا» ریشه در ائتلافات نئوفاشیستی دارند که بعد از جنگ جهانی دوم پدید آمده است.

بعد از سخنرانی ملونی در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کاران در آمریکا در سال ۲۰۲۲ برخی کارشناسان مواضع وی را با دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا مقایسه کردند.

نیویورک تایمز نوشت: در حالی که ملونی در باره دیگر مسائل راست افراطی تندروتر است، به همین دلیل بایدن برای حفظ این کشور به عنوان متحد خود در سایر مسائل سیاست خارجی، مواضع قبلی وی را نادیده گرفته است.

چارلز کوپچان، کارشناس ارشد شورای روابط خارجی و مشاور اروپا در شورای امنیت ملی در دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفت که حضور ملونی در کاخ سفید می تواند وی را در کانون توجهات جهانی قرار دهد به ویژه که وی تلاش می کند رای دهندگان خود را نسبت به اهمیت دفاع از اوکراین متقاعد کند.

نخست وزیر ایتالیا نسبت به نیاز به بحث درباره راهبردهای مبارزه با قاچاق انسان که باعث مهاجرت جهانی، به ویژه از شمال آفریقا می شود، تاکید کرد.

بایدن نیز به تازگی مبارزه با مهاجرت غیرقانونی را محور اصلی دولت خود قرار داده است. وی درست یک روز قبل از دیدار با ملونی، به مرز آمریکا و مکزیک سفر کرد تا کنگره را تحت فشار قرار دهد تا تغییرات گسترده ای را در آنجا اعمال کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha