حوزه پژوهش دانشکده بهداشت رتبه سوم کشور را کسب کرد

مشهد- ایرنا- رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشکده توانست در حوزه پژوهش بر اساس مقالات علمی-پژوهشی چاپ شده و منعکس در سامانه‌های علم‌سنجی، جایگاه خود را در بین ۴۰ دانشکده بهداشت کشور از رتبه ۱۷ در سال ۱۳۹۰ به رتبه سوم در سال جاری ارتقاء دهد.

به گزارش ایرنا و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر مهدی قلیان اول روز شنبه در این خصوص افزود: دانشکده بهداشت این دانشگاه همچنین در حوزه ارتباط با صنعت که یکی از الزامات و شاخص‌های دانشگاه‌های نسل سه و چهار است، عملکردی قابل تحسین داشته باشد.

وی ادامه داد: این نشان دهنده همت فراوان و والای اساتید در طول ۲ سال گذشته در مقطع تحصیلات تکمیلی و پژوهش است.

رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اینک دانشکده بهداشت با داشتن هفت گروه آموزشی جزء آخرین دانشکده‌هایی است که در سال ۱۳۸۸ با حداقل امکانات از بدنه دانشکده پیراپزشکی و علوم بهداشت جدا و با یک هویت مستقل افتتاح و راه اندازی شد.

وی بیان کرد: اکنون گروههای آموزشی مختلف شامل گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، گروه علوم مدیریت و اقتصاد سلامت (خدمات بهداشتی و درمانی)، گروه بهداشت محیط، گروه بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار، گروه آمار زیستی، گروه اپیدمیولوژی و گروه سلامت، ایمنی و محیط زیست ( HSE) در دانشکده بهداشت مشهد دایر است.

قلیان اول افزود: هم اکنون تعداد دانشجویان دانشکده بهداشت بین ۵۸۰ تا ۵۹۰ نفر است که بین ۲۶۰ تا ۲۷۰ نفر از این دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند و به طور معمول تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی نسبت به دانشجویان کارشناسی بیشتر است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با افزون بر ۹ هزار دانشجو و بیش از ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی و حدود ۵۰ مرکز تحقیقات پزشکی به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha