۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85405406
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

عضو حماس: جان اسرای صهیونیست برای نتانیاهو اهمیت ندارد

تهران-ایرنا- یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که جان و زندگی اسرای صهیونیست برای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اهمیت ندارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، «محمد نزال» از رهبران جنبش حماس گفت که اظهارات اخیر «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های شهید «عزالدین القسام» نشان می‌دهد که نتانیاهو برای جان و زندگی اسرای صهیونیست در غزه اهمیتی قائل نیست.

وی تاکید کرد که نتانیاهو تلاش می‌کند که از مساله اسرای صهیونیست در غزه رهایی یابد.

نزال همچنین اضافه کرد که نتانیاهو خواهان توقف جنگ در نوار غزه نیست.

«ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس روز جمعه تأکید کرد: پیشتر اعلام کرده بودیم که ارتباط ما با رزمندگان مسئول نگهبانی از شماری از اسرای دشمن در نوار غزه قطع شده و احتمال می دهیم بر اثر بمباران های رژیم صهیونیستی، شماری از اسرای این رژیم کشته شده باشند.

وی گفت: پس از آزمایش و بررسی دقیق در هفته های اخیر، اطمینان پیدا کردیم که شماری از رزمندگان ما به شهادت رسیده و هفت نفر از اسرای رژیم صهیونیستی در نوار غزه نیز بر اثر بمباران مناطق مختلف توسط این رژیم کشته شده اند که اسامی سه تن از اسرا به این شرح است: حایم جیرشون بیری، یورام اتاک میتزجر و امیرام اسرائیل کوبر.

وی افزود: همچنین اسامی چهار اسیر کشته شده دیگر را پس از شناسایی دقیق هویت آنها اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی گردان های شهید عزالدین القسام تأکید کرد: شمار اسرای صهیونیست که بر اثر عملیات نظامی ارتش اشغالگر در نوار غزه کشته شده اند، ممکن است از هفتاد اسیر فراتر رفته باشد. این در حالی است که ما همواره بر حفظ جان اسرا تأکید داشته ایم. اما مشخص شده که سران رژیم صهیونیستی، برای رهایی از پرونده اسرا به طور عمدی اقدام به هدف قرار دادن و کشتن آنها می کنند.

ابوعبیده تصریح کرد: تأکید می کنیم امتیازی که در مقابل ۵ یا ۱۰ اسیر زنده از دشمن دریافت خواهیم کرد، همان امتیازی است که پیش از کشته شدن آنها بر اثر بمباران های دشمن اعلام شده بود.

دوم دی ماه گذشته ابوعبیده، سخنگوی شاخه نظامی حماس تأکید کرد که در نتیجه بمباران‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی، ارتباط این گردان‌ها با پنج اسیر صهیونیست و رزمندگانی که مسئول نگهداری از آن‌ها بودند، قطع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha