خیران در آب‌رسانی ۵۲۵ روستای خراسان رضوی مشارکت کردند

مشهد- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۵۲۵ روستا در این استان به همت خیران با تامین لوله و اتصالات به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال آبرسانی شده و یا در حال آبرسانی است.

حسین امامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، بخشی از طرح های اصلاح شبکه روستایی در خراسان رضوی با کمک خیرین و مشارکت مردم اجرا می شود.

وی اضافه کرد: آب‌رسانی به ۱۵ مجتمع و ۱۲۱ روستا تا پایان سال ۱۴۰۳ در قالب طرح جهاد آبرسانی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با پنج هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال در حال انجام است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: آب‌رسانی به ۴۰ روستا در قالب این طرح تا پایان سال جاری به صورت کامل بهره برداری می شود.

امامی بیان کرد: روند اجرای طرح جهاد آب‌رسانی در استان خراسان رضوی مثبت ارزیابی شده و جهاد آبرسانی به عنوان یک فرصت برای صنعت آب کشور تاثیر فراوانی بر سرمایه های اجتماعی شرکت های آبفا دارد.

هم اینک یک میلیون و ٣٣٠ هزار مشترک در بخش آب و ٢۴۵ هزار مشترک در بخش فاضلاب استان به جز شهر مشهد تحت پوشش این شرکت هستند.

سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شهرها و روستاهای خراسان رضوی به جز مشهد تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند.

به گزارش ایرنا، ٩٨ درصد پهنه شهرستان مشهد در وضعیت "خشکسالی شدید" و ۶٠ درصد از این مساحت در وضعیت "خشکسالی بسیار شدید" است.

هم اکنون از مجموع ۳۷ دشت استان خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارد و وجود چاههای غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آبهای زیرزمینی مهمترین علت بحرانی شدن وضعیت دشت‌های استان عنوان شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha