اردبیل برای جذب گردشگر خارجی نیازمند هتل‌های مجلل است

اردبیل - ایرنا - نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اردبیل گفت: لازمه جذب گردشگر خارجی برای این استان، احداث و ایجاد هتل‌های چهار و پنج ستاره است.

به‌ گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل، جعفر بذری روز شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌ها و خدمات در رونق صنعت گردشگری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در کنار سایر زیرساخت‌ها باید تعداد هتل‌ها و مراکز اقامتی دارای سطح بین‌المللی در استان بیشتر از شمار فعلی باشد.

او افزود: در حال حاضر استان اردبیل ۲۲۰ مرکز اقامتی در قالب هتل، هتل آپارتمان و مهمان‌پذیر دارد که ۱۵ هزار تخت دارند و بیش از پنج هزار تخت پذیرش مسافر نیز از طریق خانه‌مسافرها در استان آماده پذیرش گردشگران است.

بذری ادامه داد: استان اردبیل رتبه سوم را در کشور از لحاظ تعداد تخت‌های رسمی واحدهای اقامتی دارد اما ۲ دهه از عمر مراکز اقامتی و پذیرایی استان سپری می‌شود و باید این مراکز نوسازی شود و امکان بهره‌گیری از ظرفیت آنها در جذب گردشگران و مسافران بیش از پیش فراهم شود.

رئیس جامعه هتلداران استان اردبیل پیشنهاد کرد که برای سرمایه‌گذاران این بخش، تغییر کاربری و تامین تسهیلات با راحتی و سهولت انجام گیرد و متولیان امر نیز در این زمینه یاریگر سرمایه‌گذاران باشند.

استان گردشگرپذیر اردبیل با ۱۲ شهرستان و جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی در شمال غرب ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha