قدردانی نماینده ولی فقیه و استاندار گلستان از مشارکت پرشور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند

گرگان- ایرنا- آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در گلستان و علی‌محمد زنگانه استاندار این استان با صدور پیامی مشترک از حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ قدردانی کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان در این پیام مشترک عنوان شدهاست: انتخابات مظهر اراده ملت است ‌و مردم شریف ایران اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته با حضور پرشور پای صندوق‌های رای همدلی و همراهی خود با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اثبات رسانده‌اند.

در ادامه این پیام آمده است: دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی همواره از مشارکت بالای مردم شریف و قدرشناس در هراس بوده‌اند، چرا که می‌دانند شرکت مردم در انتخابات به معنای همراهی آنان با ولایت فقیه، امامین انقلاب و آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و هر آنچه در چنته دارند برای ممانعت از این حضور حماسی به میدان خواهند آورد.

در بخش دیگری از این پیام نوشته شده؛ اینجانبان در ایام مبارک ماه شعبان حضور پرشور و کم نظیر مردم استان گلستان را در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین خبرگان رهبری به فال نیک می‌گیریم و از دست اندرکاران انتخابات اعم از هیات‌های اجرایی، نظارت و بازرسی، شورای نگهبان، نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی و همچنین علمای بزرگوار اهل تشیع و اهل تسنن، اصحاب رسانه و از همه مهمتر ولی نعمتان نظام مقدس جمهوری اسلامی، مردم شریف، با بصیرت و ولایتمدار استان قدردانی می‌نماییم.

در پایان این پیام آمده است؛ امیدواریم خداوند متعال یاری بفرمایند و تشکیل مجلسی قوی در کنار دولت مردمی بتواند گره گشای مسائل و مشکلات کشور باشد و ایران اسلامی بتواند همچون همیشه در دنیا بدرخشد و الهام بخش مظلومان و ستمدیدگان باشد.

یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۳۲۹ گلستانی شامل ۷۱۷ هزار و ۷۷۶ مرد و ۷۱۵ هزار و ۵۵۳ زن واجد شرایط شرکت در انتخابات بودند.

استان گلستان ۱۴ شهرستان تابعه با ۶ حوزه انتخابیه، هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا دو نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند در گلستان برگزار شد.

براساس آرای اعلام شده در حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا «رمضانعلی سنگدوینی» و «عبدالغفور امان‌زاده»، در حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان «عبدالجلال ایری»، در حوزه انتخابیه علی‌آبادکتول «رحمت‌الله نوروزی»، در حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر «جمشید قائم‌مقام» و در حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوتپه «سیدنجیب‌ حسینی» منتخبان مردم این استان در مجلس دوازدهم شدند.

همچنین انتخابات حوزه انتخابیه گنبدکاووس برای تعیین نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی پس از به‌حدنصاب نرسیدن آرای نامزدها به دور دوم کشیده شد که در این حوزه «قرجه طیار» و «عبدالحکیم آق‌ارکاکلی» در مرحله دوم انتخابات برای کسب کرسی نمایندگی شهرستان گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنند.

منتخبان مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری مشخص شدند و مسوولیت این نمایندگی به حجت‌االسلام «محسن طاهری» و «کمال‌آخوند غراوی» به عنوان روحانی اهل سنت ترکمن واگذار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha