تیم سیار برای تامین خون مورد نیاز استان خراسان رضوی به شهرستان سرخس اعزام شد

مشهد- ایرنا- سرپرست اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی گفت: هم اینک با توجه به برودت هوا، ذخایر خونی استان با کاهش فراینده مواجه است که در راستای تامین خون بیمارستان‌های تحت پوشش این اداره تیم سیار اهدای خون به شهرستان سرخس اعزام شد.

مصطفی مهدوی ارفع شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که برنامه فعالیت این تیم سیار اهدای خون از امروز ۱۲ اسفند ماه آغاز شده است ادامه داد: در سه روز ابتدای هفته جاری (شنبه، یکشنبه و دوشنبه) خونگیری در محل کلینیک غدیر شرکت گاز واقع در شهرک گاز برای عموم مردم سرخس انجام می شود.

وی ادامه داد: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری نیز خونگیری در محل پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد (خانگیران) برای پرسنل پالایشگاه از ساعت هشت صبح تا ۱۳ ظهر برای داوطلبان ایثارگر منطقه انجام خواهد شد.

سرپرست اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی گفت: شرایط عمومی اهدای خون شامل وزن حداقل ۵۰ کیلوگرم، سن بین ۱۸ تا ۶۰ سال، رعایت حداقل فاصله زمانی بین دو اهدای خون به مدت سه ماه، رعایت نوبت‌های مجاز اهدای خون در سال برای مردان چهار بار و برای بانوان سه بار، پرهیز از رفتارهای غیربهداشتی، برخورداری از سلامت عمومی جسمانی و روانی و بهه همراه داشتن کارت ملی و ماسک است.

مهدوی ارفع با اشاره به کاهش فزاینده ذخایر خونی از عموم مردم شهرستان سرخس دعوت کرد با مشارکت در این اقدام خداپسندانه در افزایش ذخایر حیاتی فراورده‌های خونی استان مشارکت کنند.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۱۴ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا (ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستانهای تربت‌جام و کاشمر فعال هستند.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

از ۱۸۹ هزار و ۶۳ داوطلب اهدای خون که پارسال به مراکز انتقال خون این استان مراجعه کرده بودند، ۱۴۲ هزار و ۸۷۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha