۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۱۳
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85406176
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پزشکان بدون مرز: نبود خدمات پزشکی، ساکنان غزه را به کام مرگ می‌برد

تهران- ایرنا- هماهنگ کننده سازمان پزشکان بدون مرز در نوار غزه گفت که نبود خدمات پزشکی، مانند بمب جان ساکنان این منطقه را می گیرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از «عربی ۲۱»، «لیزا ماچینر» افزود: در صورتی که ساکنان نوار غزه با بمباران کشته نشوند، به خاطر محرومیت از غذا و آب و نبود خدمات بهداشتی و پزشکی، جان خود را از دست می دهند.

وی اضافه کرد: نبود کمک های انسانی و محاصره شدید که ورود کمک ها را به نوار غزه با مشکل رو به رو کرده است، وحشتناک است.

ماچینر ادامه داد که ارائه کمک های مورد نیاز در داخل نوار غزه به دلیل نادیده گرفتن جان اعضای کادر پزشکی و کارکنان نهادهای امدادرسان از سوی رژیم اسرائیل و جلوگیری از رسیدن ساکنان این منطقه به محل های توزیع، تقریبا غیرممکن است.

رئیس سازمان پزشکان بدون مرز نیز اخیرا با انتقاد شدید از وتوی مکرر درخواست آتش بس توسط آمریکا، به شورای امنیت سازمان ملل گفت: کودکان ۵ ساله در غزه آرزوی مرگ می کنند.

کریستوفر لاک یر گفته بود: تیم‌های پزشکی در نوار غزه نام اختصاری جدیدی ایجاد کرده اند؛ ( WCNSF ) کودک زخمی که هیچ عضوی از خانواده‌ زنده نیست.

وی افزود: کودکانی که از این جنگ جان سالم به در می‌برند، نه تنها زخم‌های قابل مشاهده فیزیکی خواهند داشت، بلکه زخم‌های نامرئی را نیز تحمل خواهند کرد.

رئیس سازمان پزشکان بدون مرز گفت: «جابجایی مکرر، ترس دائمی و مشاهده نابودی اعضای خانواده به معنای واقعی کلمه در مقابل چشمان این کودکان وجود دارد. این آسیب‌های روانی باعث شده که کودکان پنج‌ساله به ما بگویند که ترجیح می‌دهند بمیرند.»

در حالی جنگ علیه نوار غزه وارد یکصد و چهل و نهمین روز خود شده که وزارت بهداشت غزه روز شنبه، شمار شهدای فلسطینی را از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)۳۰ هزار و ۳۲۰ و شمار زخمی ها را ۷۱ هزار و ۵۳۳ نفر اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha