مرد هزار چهره فضای مجازی در دام پلیس/کشف کالای قاچاق ۳۰ میلیاردی در تهران

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی که با جعل هویت‌های مختلف و خرید چک از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام کردند فردی ناشناس با ارائه چک از آنها کلاهبرداری کرده است.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد مجرم از طریق سایت های خرید و فروش اینترنتی دسته چک خریداری می کرده و پس از آن با جعل کارت ملی صاحبان چک، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرده است.

وی با اشاره به اینکه متهم خود را پزشک متخصص معرفی می کرده است، افزود: در ادامه تحقیقات سایبری مشخص شد مجرم پس از در اختیار گرفتن چک ها و جعل هویت صاحب چک قربانیان خود را که عموما فروشندگان کالاهای گران قیمت پزشکی بودند و در سایتهای آگهی محور منتشر کرده بودند شناسایی می کرده و پس از حضور در محل با ارائه یک برگ چک به تاریخ روز کالای مورد نظر را تحویل می گرفته و از محل خارج می شده است.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به افزایش تعداد شکات پرونده به بیش از ۶۰ نفر، بیان کرد: با تلاش های شبانه روزی افسران سایبری پلیس فتا این متهم اینترنتی شناسایی و پس از تشریفات قضایی در مخفیگاه خود در یکی از مناطق جنوبی پایتخت دستگیر کرد.

وی یادآور شد: از محل اختفای وی بیش از ۱۰۰ فقره مدرک جعلی از جمله کارت ملی، کارت شناسایی پزشک متخصص و دیگر کارت های هویتی و تعداد زیادی دسته چک خریداری شده کشف شد.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان به عنوان های معرفی شده در فضای مجازی اعتماد نکنید و حتما قبل از انجام هر معامله ای در این فضا از هویت اصلی و اعتبار طرف مقابل اطمینان حاصل کنید، همچنین درصورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند موضوع را از طریق مرکز فوریتهای سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

کشف ۳۰ میلیارد ریالی لوازم خانگی قاچاق از کامیون در شمال تهران

همچنین رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از ۲۰ دستگاه لوازم برقی خانگی قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از ۳۰ میلیارد تومان برآورد کردند.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی ماموران این پلیس موفق به توقیف کامیون حامل لوازم برقی خانگی قاچاق در محدوده اتوبان آزادگان شدند.

وی ادامه داد: در بررسی اولیه مشخص شد که راننده اقدام به پوشاندن و اختفای کالاها تحت پوشش، اقدام به حمل مقادیری کالای قاچاق از شهرهای جنوبی کشور به مقصد تهران کرده است.

سرهنگ افشاری افزود: کالاهای کشف شده شامل تعداد چهار دستگاه ماشین ظرفشویی، ۲ دستگاه ماشین لباسشویی، یکدستگاه گاز رومیزی و چهار دستگاه یخچال کوچک بوده که پرونده‌ای در خصوص تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی ارجاع شد.

دستگیری سارق ۶ میلیاردی 

رییس پلیس پیشگیری پایتخت نیز از دستگیری یک سارق حرفه‌ای و تحت تعقیب اماکن خصوصی خبر داد.  

سرهنگ علی قاسم پور گفت: ۲ ماه پیش با وقوع یک فقره سرقت قطعات رایانه از یک شرکت خصوصی به ارزش ۶ میلیارد ریال، رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی زبده از ماموران کلانتری ۱۰۷ فلسطین قرار گرفت و با توجه به اهمیت موضوع، عوامل این یگان وارد عمل شدند.

وی افزود: با تحقیقات محلی محدوده جغرافیای جرم و استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه دار متهم که ۲ ماه پس از سرقت قصد فروش اموال مسروقه رو داشت، شناسایی شد و ماموران با شگردهای پلیسی توانستند محل حضور این سارق را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: تیم عملیات کلانتری در گام بعدی با درایت تمام توانستند متهم را به همراه تمام اموال مسروقه به ارزش ۶ میلیارد ریال قطعات رایانه بود، در حین فروش آنها دستگیر و اموال را کشف کنند.

سرهنگ قاسم پور اظهار کرد: متهم پس از انتقال به کلانتری فلسطین در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت اماکن خصوصی اعتراف و انگیزه خود را تامین نیاز مالی عنوان کرد که پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha