سفیران دارالمرحمه سمنان در بهارستان را بیشتر بشناسیم

سمنان - ایرنا - دیار دار المرحمه سمنان چهار حوزه انتخابیه دارد و پس از انتخابات شکوهمند یازدهم اسفند، چهار منتخب مردم با کسب اکثریت آرا به مجلس شورای اسلامی راه یافتند تا نماینده مردم این خطه در بهارستان باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان در بهارستان چهار کرسی مربوط به حوزه‌های انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه/ شاهرود و میامی/ دامغان / و گرمسار و آرادان دارد و فرآیند رای‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان سمنان همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح روز یازدهم اسفند ۱۴۰۲ با شکوه حضور اقشار مردم در شعبه‌های اخذ رای در شهر و روستا آغاز و فرایند رای گیری تا ساعت ۲۴ تمدید شد.

طبق اعلام ستاد انتخابات استان سمنان ۴۷ و ۶ دهم درصد از شهروندان دارای شرایط رای دادن این استان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری مشارکت کردند.

بر اساس اعلام احمد ریواده رییس ستاد انتخابات استان سمنان، مشارکت مردم استان سمنان در انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی ۴۷ و ۲ دهم درصد بود و در این دوره مشارکت مردم استان در انتخابات چهار دهم درصد افزایش داشت. طبق گزارش‌ها ۲ نماینده مربوط به حوزه‌های انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه و دامغان با رای مردم برای بار دوم به مجلس راه یافتند و در حوزه‌های انتخابیه شاهرود و میامی و گرمسار و آرادان چهره های جدید با رای مردم به عنوان نماینده انتخاب شدند.

سفیران دارالمرحمه سمنان در بهارستان را بیشتر بشناسیم

گلرو، منتخب حوزه سمنان، مهدیشهر و سرخه

«عباس گلرو» با کسب ۲۹ هزار و ۴۵۵ رای از مجموع ۶۴ هزار و ۶۲۰ رای نماینده منتخب مردم سه شهرستان سمنان، مهدیشهر و سرخه شد. سومین نماینده در تاریخ انقلاب اسلامی از این حوزه انتخابیه است که مردم برای دور دوم به او رای اعتماد دادند.

از ابتدای شکل‌گیری مجلس شورای اسلامی از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۳ حسن روحانی(اعتدال‌گرا) برای یک دوره، سیدرضا اکرمی(اصولگرا، عضو جامعه روحانیت مبارز) از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۷۵ برای سه دوره متوالی، سیدطاهر طاهری(اصولگرا) از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۳ برای ۲ دوره، حجت الاسلام هادی دوست محمدی(مستقل) از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۷ برای یک دوره، مصطفی کواکبیان(اصلاح طلب) ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۱ برای یک دوره، علیرضا خسروی(اصولگرا، جبهه پایداری) از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ برای یک دوره، احمد همتی(اصلاح طلب، از لیست امید) از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ برای یک دوره، نماینده مردم این حوزه انتخابیه شده بودند.

گلرو نماینده فعلی مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، سومین نماینده در این حوزه انتخابیه است که برای دومین بار از مردم رای اعتماد گرفت، او در دور گذشته با «لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» وارد گود رقابت ها شد، ولی در این دوره نام او از «لیست شانا» حذف شد و مورد حمایت «شورای وحدت» و «شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان)» و «شورای ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (امنا)» قرار گرفت.

گلرو در این دوره از انتخابات با همان مشی و مرامی که طرفدارانش عنوان انقلابی و جهادی را برای آن ترجیح می دهند، در صحنه انتخابات حاضر شد و با وجود اینکه حامی اصلی او در دوره گذشته یعنی «شانا» از نامزد دیگری در این دوره از انتخابات حمایت کرده بود، گلرو توانست ناظر به عملکردش در دوره نمایندگی مجلس، رای اکثریت شهروندان سه شهرستان را کسب کند.

گلرو متولد ۱۳۵۴ در مهدی‌شهر است که با کسب رتبه ۱۵۷ در کنکور سراسری در رشته روابط بین‌الملل دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه در تهران پذیرفته شد و تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری را در همان رشته ادامه داد. او همچنین مسلط به ۲ زبان انگلیسی و عربی است.

این سیاستمدار اصولگرا پیش از نمایندگی در سوابق کاری خود، کارشناس اداره کل اسناد و تاریخ دیپلماسی، وابسته سیاسی دفتر حفاظت منافع ایران در مصر، دبیر اول سفارت ایران در بیروت، معاون سفارت ایران در سوریه، مشاور معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه، رایزن منطقه ای ایران در سازمان ملل - نیویورک بود و در دوره نمایندگی در مجلس یازدهم نیز در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عضویت داشت و رییس کمیته روابط خارجی بود.

سفیران دارالمرحمه سمنان در بهارستان را بیشتر بشناسیم


عجم، منتخب حوزه شاهرود و میامی

«احمد عجم» با کسب ۳۵ هزار و ۸۴۵ رای از مجموع ۹۲ هزار و ۵۹۵ آرای صحیح، منتخب مردم شاهرود و میامی معرفی شد.

عجم، سیاستمدار اصولگرا مورد حمایت جبهه موسوم به «صبح ایران» در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی بود. پیش از نمایندگی سوابق کاری از جمله سرپرستی استانداری سمنان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، استاندار قزوین در دولت دهم، رییس اداره سیاسی فرمانداری گنبدکاووس، معاون لشکر ۲۵ کربلا در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور و مسوول ارزیابی سپاه پاسداران مازندران را در کارنامه خود دارد.

باید گفت اصلی ترین دوران تجربه سیاسی عجم در همین استان و در دوره های معاونت سیاسی امنیتی و سرپرستی استانداری سمنان گذشته و اذهان از او خاطره خوبی در این دوره ها دارند و همین موضوع باعث اقبال رای‌دهندگان شرق استان سمنان نسبت به این نیروی بومی شد.

سفیران دارالمرحمه سمنان در بهارستان را بیشتر بشناسیم

علیزاده، منتخب حوزه دامغان

«علی اکبر علیزاده برمی» با کسب ۱۱ هزار و ۱۴۷ رای از مجموع ۳۵ هزار ۲۷۲ آرای صحیح، منتخب مردم دامغان شد.

سرتیپ دوم پاسدار علیزاده برمی دیگر نماینده‌ای که با عملکردش در مجلس یازدهم با رای مردم به مجلس دوازدهم راه یافت. این در حالی است که این نماینده در دوره قبلی انتخابات با حمایت «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» وارد گود رقابت ها شد، اما در این دوره نام او از لیست «شانا» حذف شد و مورد حمایت لیست «شورای وحدت» قرار گرفت.

با این وجود عملکرد این نماینده دامغان به نوعی بود که دوباره مورد اقبال رای‌دهندگان قرار گرفت.

علیزاده برمی زاده ۱۳۳۸ در تهران و با اصالت دامغانی، سیاستمدار اصولگرا است که پیش از نمایندگی، در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد.

سفیران دارالمرحمه سمنان در بهارستان را بیشتر بشناسیم

عربی، منتخب حوزه گرمسار و آرادان

«یاسر عربی» با کسب ۱۷ هزار و ۶۸۱ رای از مجموع ۳۰ هزار و ۹۷۷ رای ماخوذه، منتخب مردم حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان معرفی شد.

مردم گرمسار به گرایش‌های سیاسی در انتخاب نماینده در مجلس شورای اسلامی کمتر توجه می‌کنند و توسعه منطقه‌ای برایشان ملاک در انتخاب است. بر همین اساس، با وجود اینکه «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» و «شورای وحدت استان سمنان» برای انتخابات در این حوزه انتخابیه نامزد دیگری را اعلام کرده‌بودند، اما عربی به صورت مستقل و بدون وابستگی و گرایش سیاسی، توانست رای حداکثری مردم را به دست بیاورد.

عربی متولد ۱۳۵۸ در روستای کوشک از توابع شهرستان گرمسار و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی عمران و کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی شهری است و از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۲ به مدت هشت سال شهردار گرمسار بود.

ذهیت خوب مردم گرمسار از فعالیت او به عنوان شهردار در مدیریت شهری طی چندسال که با توسعه و آبادانی همراه بود، اصلی ترین دلیل اقبال رای‌دهندگان غرب استان سمنان به این نیروی بومی عنوان می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر در چهار حوزه انتخابیه استان سمنان واجد شرایط رای دادن بودند که ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم بودند.

از ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر رای‌اولی در استان، ۱۲ هزار و پنج نفر پسر و ۱۱ هزار و ۵۸۲ نفر دختر بودند.

۱۳۹ هزار و ۹۵۸ نفر در سمنان، ۱۷۲ هزار نفر در شاهرود، ۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر در دامغان، ۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر در گرمسار، ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در آرادان، ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر در سرخه، ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مهدیشهر و ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر در میامی واجد شرایط رای دادن بودند.

۶۸۱ شعبه اخذ رای برای این استان پیش‌بینی شد که ۴۸۲ شعبه شهری و ۱۹۹ شعبه روستایی و ۵۳۸ شعبه ثابت و ۱۴۳ شعبه سیار محسوب می شد.

شمار نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان بنا بر اعلام شورای نگهبان و پس از اعمال درخواست جابه‌جایی داوطلبان، به ۱۴۹ نفر در چهار حوزه انتخابیه رسید که با انصراف ۳۹ نامزد نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، تعداد نهایی نامزدهای چهار حوزه انتخابیه استان ۱۰۹ نفر اعلام شد.

مرحله نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای حوزه انتخابیه این استان با ثبت نام پنج نفر از روحانیانِ متقاضی پایان یافت که در این میان برخی از داوطلبان از ادامه رقابت انصراف دادند یا رد صلاحیت شدند و در نهایت، یک نفر به عنوان داوطلب در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان تایید صلاحیت شد و یک نفر نیز تغییر حوزه داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha