استیصال توده صهیونیست‌ها؛ ناتوانی کابینه‌ نتانیاهو از تامین امنیت

تهران- ایرنا- گذشت بیش از یکسال از ناآرامی‌ها در سرزمین‌های اشغالی و عملیات بی‌سابقه «طوفان‌الاقصی» حاکی از استیصال توده صهیونیست‌ها و ناتوانی کابینه حاکم در تامین امنیت آنها است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، رژیم صهیونیستی در پنج سال گذشته، پنج انتخابات زودهنگام برگزار کرد و اکنون در آستانه برگزاری ششمین انتخابات قرار دارد و برکناری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم مهمترین خواسته توده صهیونیست هاست.

علاوه بر از دست رفتن ثبات سیاسی در رژیم صهیونیستی، ثبات اقتصادی و اجتماعی این رژیم نیز متزلزل شده و علاوه بر انتشار گزارش های متعدد درباره کاهش رتبه اعتباری مراکز مالی و اقتصادی این رژیم، تنش بین صهیونیست های سکولار با صهیونیست های دینی افزایش یافته است.

در یکسال گذشته، نه تنها خیابان های سرزمین های اشغالی محل تقابل بین چپ‌گراها و راست‌گراهای رژیم صهیونیستی بوده، بلکه کنست (پارلمان) این رژیم نیز به میدان مبارزه بین گروه های مختلف برای کسب سهم بیشتری از قدرت و ثروت تبدیل شده است.

ناآرامی ها در سرزمین های اشغالی اکنون در حال تبدیل به یک طوفان جدید علیه کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی است تا جریان راست‌گرا را برای مدتی طولانی، دچار انزوا کند.

گزارش های مختلف از تظاهرات های برگزار شده در روزهای شنبه در سراسر سرزمین های اشغالی حاکی از آن است که اکنون فقط چپ‌گراها در کف خیابان خواهان کناره گیری نتانیاهو نیستند، بلکه راست‌گراها نیز به جمع آنها پیوسته اند و همین مطالبه را دارند.

سخنرانی بستگان اسرای صهیونیست علیه کابینه حاکم، موید این موضوع است که همه جناح های سیاسی برای عزل نتانیاهو به توافق رسیده و از کابینه حاکم ناامید شده اند.

**همین حالا برای آزادی اسرا کاری کنید

خبرگزاری فرانسه از افزایش فشارها به کابینه نتانیاهو برای تسلیم شدن در مقابل مقاومت فلسطین در موضوع توافق آتش بس خبر داد و نوشت: هزاران معترض که از مرز غزه به سمت قدس راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند، بعد از چهار روز راهپیمایی، روز شنبه/ دیروز/ در قدس، تظاهرات کردند.

براساس گزارش‌ها، ۲۰ هزار معترض در راهپیمایی اعتراضی علیه کابینه نتانیاهو شرکت کردند.

در شرایطی که کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی، چندماه است که وعده آزادی اسرا را می دهد، شعار معترضان به کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی، «همین حالا، برای آنها کاری بکنید» بود.

استیصال توده صهیونیست‌ها؛ ناتوانی کابینه‌ نتانیاهو از تامین امنیت

تظاهرات کنندگان در قدس اشغالی همچنین در محل دفتر نتانیاهو در این شهر تجمع کرده و شعارهای اعتراضی سرداده و خواستار استعفای وی شدند.

در مراسم مزبور، دو نفر از اعضای خانواده های اسرای صهیونیست از هر دو جناح راست و چپ رژیم صهیونیستی سخنرانی و هر دو، اقدامات کابینه را برای آزادی اسرا ناکافی اعلام کردند.

براساس این گزارش، «یائیر لاپید» رهبر مخالفان در کنست نیز در راهپیمایی اعتراضی قدس شرکت کرد.

وی طی سخنانی در جمع معترضان، علیه کابینه نتانیاهو سخنرانی کرد و گفت: اگر کابینه حاکم اقدام لازم را برای آزادی اسرا انجام داده بود، آنها الان آزاد بودند.

**درگیری با پلیس در تل‌آویو و بازداشت معترضان

تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو به قدس اشغالی محدود نشد و معترضان در تل آویو و حیفا نیز خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

هزاران نفر در خیابان کاپلان در تل آویو علیه کابینه رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند و خواستار انحلال کابینه نتانیاهو شدند.

بر اساس این گزارش، تظاهرات کنندگان همچنین خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا با مقاومت فلسطین در غزه شدند.

در همین حال، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» اعلام کرد که پلیس رژیم صهیونیستی به تظاهرات کنندگان علیه کابینه در تل آویو حمله‌ور شده و هفت معترض را بازداشت کرد.

**تبدیل ناآرامی به ناامنی بعد از طوفان الاقصی

اگرچه ناآرامی ها در سرزمین های اشغالی پیش از عملیات طوفان الاقصی آغاز شد، اما تبدیل این ناآرامی ها به ناامنی مهمترین وجه عملیات مقاومت فلسطین بود، به طوری که مهاجرت معکوس از سرزمین های اشغالی به سرزمین های مادری شروع شده و بسیاری از صهیونیست ها به موطن خود در اروپا و آمریکا برگشتند.

استیصال توده صهیونیست‌ها؛ ناتوانی کابینه‌ نتانیاهو از تامین امنیت

گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در واکنش به هفت دهه جنایات اشغالگران، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و همچنان در حال بمباران این منطقه است.

تلاش رژیم صهیونیستی برای نجات از باتلاق غزه ادامه دارد و این رژیم با میانجی‌گری آمریکا، مصر و قطر خواستار آزادی اسرای خود شده است. زیاده خواهی این رژیم در مذاکرات تبادل اسرا، تاکنون مانع از رسیدن دو طرف به توافق برای آتش بس شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha