۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85406470
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درگیری نیروهای روسیه با شورشیان جمهوری خودمختار «اینگوش»

تهران- ایرنا- رسانه‌های روسیه گزارش دادند که نیروهای امنیتی این کشور از شنبه شب با ستیزه جویان مستقر در منطقه اینوگشتیا در جمهوری خودمختار اینگوش وارد درگیری شده‌اند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های دولتی روسیه امروز یکشنبه گزارش دادند که نیروهای امنیتی این کشور تمام شب گذشته را با ستیزه جویان جمهوری اینگوش در قفقاز شمالی جنگیدند. گفته می شود در پی این وضعیت مقامات روسیه مجبور به اعلام وضعیت اضطراری ضد تروریسم در این منطقه شدند.

کمیته ملی ضد تروریسم روسیه اعلام کرده است که در جریان یک عملیات در یکی از ساختمان‌های مسکونی در شهر کارابولاک در روز شنبه، شبه‌نظامیان به سوی نیروهای اجرای قانون روسیه تیراندازی کردند.

خبرگزاری ریانووستی روسیه نیز گزارش داده است که از صبح یکشنبه «اقدامات فعال» برای خنثی کردن شبه نظامیان در حال انجام است.

خبرگزاری اینترفکس روسیه هم اعلام کرده است که یک «گروه مقابله با تروریسم» که قدرت بیشتری را برای سرکوب تحرکات ایجاد می کند به منطقه اینگوشتیا فرستاده شده است.

اینگوشتیا کوچکترین منطقه روسیه، بین اوستیای شمالی و چچن قرار گرفته و نزدیک به نیم میلیون نفر جمعیت دارد.

نیروهای امنیتی روسیه تا سال ۲۰۱۷ و به مدت یک دهه در حال نبرد با شورش مسلحانه ای بودند که از سوی گروه‌های شبه نظامی در اینگوشتیا و همچنین داغستان و چچن انجام می‌شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha