نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار کرمانشاه از حضور مردم در انتخابات قدردانی کردند

کرمانشاه - ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار کرمانشاه امروز یکشنبه در پیام مشترکی از بصیرت، زمان شناسی و حضور مردم در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قدردانی کردند.

به گزارش ایرنا؛ متن پیام «حبیب الله غفوری» نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم فهیم استان کرمانشاه با بصیرت و زمان شناسی، در سایه اقتدار و امنیت نظام اسلامی در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حضوری حماسی و باشکوه داشتند و بار دیگر کینه ورزان و بدخواهان کشور را عقب نشاندند و دل دوستان و همراهان انقلاب اسلامی را لبریز از شادی و افتخار کردند.

اینجانبان از حماسه آفرینی ملت آگاه و ولایتمدار استان که به وظیفه‌ ملی و دینی خود عینیت بخشیدند، متشکریم و ضمن تبریک به منتخبان مجالس خبرگان و شورای اسلامی و خداقوت به تیم اجرایی ۳۲ هزار نفره برگزاری این انتخابات، از درگاه خداوند متعال موفقیت و بهروزی را برای آحاد مردم شریف استان کرمانشاه خواهان و خواستاریم.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶ نفر به عنوان منتخب مردم راهی بهارستان شدند و رقابت برای کسب ۲ کرسی درحوزه انتخابیه کرمانشاه به دور دوم کشیده شد.

افزون بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بالای ۱۸ سال شامل ۸۳۰ هزار و ۱۸۴ مرد و ۸۱۱ هزار و ۱۳۹ زن از جمعیت استان کرمانشاه واجد شرایط رای بودند.

۳۲ هزار نفر عوامل اجرایی در یک هزار و ۶۷۰ شعبه اخذ رای سراسر استان کار برگزاری انتخابات را انجام دادند.

محمد رشیدی، عبدالرضا مصری، فضل الله رنجبر، جهانبخش امینی و ابراهیم رحیمی زنگنه از حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه موفق به کسب بیشترین میزان رای اعتماد مردم برای راه یابی به مجلس شورای اسلامی دوره دوازدهم شدند.

«محمد رشیدی» با کسب بیشترین میزان رای مردم کرمانشاه به تعداد ۶۱ هزار و ۵۸ نفر موفق شد در دور اول به عنوان منتخب این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه یابد.

در حوزه اورامانات (اورامانات) پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی از مجموع ۶۷۲۹۷ رای مأخوذه رستگار یوسفی با ۲۵۷۷۱ رای و کسب ۴۴.۶ درصد آراء به عنوان نامزد منتخب مردم معرفی شد.

در حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب فتح الله حسینی با ۳۸۴۳۴ رای و کسب ۵۳ درصد آراء به عنوان نامزد منتخب معرفی شد.

در حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو، از مجموع ۷۶۳۲۵ رای مأخوذه مجتبی بخشی پور با ۳۰۵۳۷ رای و کسب ۴۲.۵ رای به عنوان نامزد منتخب معرفی شد.

در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین از مجموع ۱۰۱۹۱۶ رای مأخوذه وحید احمدی با ۳۲۵۷۶ رای و کسب ۳۳.۱ به عنوان نامزد منتخب معرفی شد.

در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی از مجموع ۴۵۴۳۱ رای ماخوذه، سیدجواد حسینی کیا با ۱۱۰۱۳ رای و کسب ۲۵.۳۷ به عنوان نامزد منتخب معرفی شد.

در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز مصطفی علما و امان نریمانی به عنوان منتخب مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری معرفی شدند.

این انتخابات باید به تایید شورای نگهبان برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha