استاندار: رشادت‌های مردم کردستان با انجام کار ماندگار هنری معرفی شود

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: رشادت‌های مردم کردستان در دوران‌های مختلف بویژه دفاع مقدس و شخصیت‌های شاخص و برجسته این استان در قالب آثار فاخر و ماندگار هنری در کشور معرفی شود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کردستان در سنندج اظهار کرد: از همین الان برنامه‌ریزی شود که برای سال آینده یک فیلم سینمایی فاخر راجع به یک رخداد یا یک شخصیت برجسته دفاع مقدس استان کردستان ساخته شود، اثری که نسل‌های بعدی هم از آن بهره ببرند.

وی با بیان اینکه تاثیرگذاری و ماندگاری که یک اثر هنری از وقایع دارد را با هیچ کار دیگری نمی توان مقایسه کرد، گفت: اثر یا آثاری که تولید می شود باید در حد فیلم‌ها و آثار کشوری برجسته باشد که در جشنواره‌های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد، برای این کار نیز می توان از یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی که به بحث فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دارد، استفاده کرد.

استاندار کردستان یادآور شد: همچنین با این اعتبارات قانونی که تا یک درصد تکلیف و بیش از آن مجاز است، شهدا را به شیوه هنرمندانه در قالب طراحی عکس آنان و یا دیوارنگاره‌هایی معرفی کرده و نشان دهیم که این استان در دوران‌های مختلف افتخار آفرین بوده است.

وی بر سرکشی دستگاه‌های مختلف از منازل شهدا و دیدار با خانواده‌های آنان حداقل بصورت میانگین هفته‌ای یک بارنیز تاکید کرد و گفت: دستگاهها اقدامات خود دربحث اشتغال خانواده شهدا، مسکن آنان و غیره را اعلام کنند، تا اگرکم و کاستی وجود دارد، پیگیری شود.

زارعی کوشا اظهار کرد: برای گرامیداشت هفته ایثار و شهادت و روز بزرگداشت شهدا نیز به گونه‌ای برنامه ریزی شودف جهاد دیدار در سطح کل استان اجرا شود و مسئولان حداقل با یک تا ۲ خانواده دیدار داشته باشند، ضمن اینکه به سمت خانواده‌هایی بروند که کمتر از انها یاد شده است.

وی همچنین با قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند، گفت: حضورمردم باید در کنار تهدیدها، کارهای رسانه‌ای چندماهه و فضاسازی‌های منفی دیده شود تا دشمن بداند که مردم ما تاچه اندازه بصیر و آگاه هستند و نمایندگان منتخب نیز باید قدر این اعتماد را بدانند چرا که هیچ چیزی با اعتماد مردم برابری نمی کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان نیز در این نشست به مصوبات جلسه گذشته اشاره و اظهار کرد: کارهای تدوین تقویم جامعه ایثار و شهادت استان، در حال انجام و در مرحله تدوین پروپوزال که توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج انجام می شود، قرار دارد.

علیرضا شهسورای با اشاره به ضرورت بازنگری در شورای مشاوران ایثارگران در دستگاههای اجرایی استان گفت: با این بازنگری می ‌توان در صورت نیاز، مشاوران قوی‌تر و توانمندتری در این دستگاهها مشغول به فعالیت شوند.

وی به موضوع روستای قلعه‌جی برحسب دستور رییس جمهور اشاره کرد و افزود: درحال حاضر موضوع شیمیایی بودن این روستا رد شده و در حال بررسی است، ضمن اینکه مردم این روستا عمدتا مشکل پوستی غیرعادی دارند و بررسی این مساله یک مطالبه جدی است، لذا با پیگیری‌های انجام شده قرار است تعدادی به عنوان نمونه به تهران برای انجام آزمایش و تشخیص علت این مشکل پوستی اعزام شوند که ۱۵فروردین به بعد انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان درادامه خواستار بازسازی و نوسازی تابلوهای حاوی سیما و عکس شهدا در سطح استان شد و گفت: برای انجام این کار می توان از یک درصد اعتبارات دستگاهها که به موضوع ایثار و شهادت اختصاص دارد، استفاده کرد.

وی ادامه داد: همچنین برای سال آینده، سه کمیته با عناوین علمی پژوهشی، مشاوران ایثارگران و طرح سپاس و کارگروه آسیب‌شناسی در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گنجانده شود.

شهسواری به گرامیداشت هفته ایثار و شهادت و بزرگداشت روزشهدا از ۱۵تا۲۲ اسفند اشاره کرد و گفت: در این ایام برنامه‌های مختلفی از جمله دیدار با جامعه هدف، اجرای برنامه ملی"سلام شهید" غرص نهال، ‌ پایش سلامت جامعه هدف و برپایی میزخدمت برای جامعه هدف در بنیاد و مصلاهای نماز جمعه انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha