بازارچه‌ کسب و کار دانش‌آموزی؛ جایی که می‌توان مهارت را تمرین کرد+ فیلم

گنبدکاووس- ایرنا- برپایی بازارچه‌ کسب و کار دانش‌آموزی در مدارس به اعتقاد کارشناسان نقش زیادی در ایجاد نشاط و افزایش انگیزه مهارت‌آموزی در نسل فردای جامعه دارد تا در کنار تعلیم و تربیت متناسب با علاقه خود، به یادگیری مشاغل بپردازند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، راه‌اندازی بازارچه‌های کسب و کار دانش آموزان یکی از بخش‌های جشنواره ملی نوجوان خوارزمی است که به برانگیختن حس مهارت افزایی و توانمندسازی این قشر کمک زیادی می‌کند.

دبیرستان متوسطه دوره اول دخترانه «ترنج» گنبدکاووس میزبان یکی از این بازارچه‌ها است و در آن دانش آموزانی با لباس‌های سنتی اقوام ترک، کرد، بلوچ، سیستانی، ترکمن و قزلباش در حال فعالیت برای نمایش توانایی‌های خود در عرصه مهارت هستند.

بازارچه‌ کسب و کار دانش‌آموزی؛ جایی که می‌توان مهارت را تمرین کرد+ فیلم

در یکی از غرفه‌ها دختری با لباس سنتی قوم قزلباش گفت: سن زیادی نداریم ولی با خلاقیت در این رده های سنی می‌توانیم با کارآفرینی علاوه بر کمک به اقتصاد کشور، مسیر آینده خود را ترسیم کنیم.

راحیل رنجبر افزود: بازارچه‌های کسب و کار دانش آموزی به نشر فرهنگ کارآفرینی کمک قابل توجهی می‌کند.

مهسا سارلی دانش آموزی با لباس ترکمنی هم در این بازارچه گفت: مدرسه‌ در هدایت دانش آموزان به سمت کارآفرینی نقش ویژه‌ای دارند تا در آینده برای اشتغال با مشکل مواجه نباشیم.

این دانش‌آموز اظهار کرد: یکی از محورهای جشنواره نوجوان خوارزمی برپایی بازارچه کارآفرینی است که ما دانش‌آموزان با شرکت در این بازارچه‌ها به عرضه محصول مورد نظر خود می‌پردازیم.

بازارچه‌ کسب و کار دانش‌آموزی؛ جایی که می‌توان مهارت را تمرین کرد+ فیلم

سوین وزیری هم خاطرنشان کرد: این بازارچه‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی می‌تواند در عرضه محصولات تولیدی دانش آموزان نقش‌آفرینی کند.

سلما حاجیلی‌دوجی دانش آموز دیگری هم گفت: برگزاری این بازارچه در شکوفایی استعدادهای ما تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: حس رقابت در غرفه‌ها ما را به‌عنوان قشر تاثیرگذار آینده به سوی نوآوری و کارآفرینی هدایت و استعدادهای دانش آموزان را در بخش‌های گوناگون شکوفا خواهد کرد.

ماندانا ناصری هم اظهار کرد: از کودکی عاشق نقاشی بودم و آرزوی پیشرفت تخصصی در این حوزه را داشتم برای همین یک صفحه کاری در فضای مجازی ایجاد کرده و به معرفی آثار خود می‌پردازم.

وی بیان کرد: غیر از فضای مجازی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های تخصصی هم در هدایت و معرفی هنر و محصولات ما دانش آموزان تاثیر چشمگیری دارد.

بازارچه‌ کسب و کار دانش‌آموزی؛ جایی که می‌توان مهارت را تمرین کرد+ فیلم

محبوبه اسحاقی گرجی مدیر دبیرستان دخترانه ترنج هم گفت: بازارچه کسب و کار دانش آموزی با ۹۰ غرفه در این آموزشگاه افتتاح شد.

وی افزود: هدف از برگزاری بازارچه کسب و کار در توسعه خلاقیت، نوآوری، کار آفرینی، درآمدزایی، کار گروهی و شناخت استعدادهای دانش آموزان تاثیرگذار بوده و نوجوانان در این بازارچه روز پرنشاط را تجربه می‌کنند.

اسحاقی گرجی اظهار کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی در ۱۳ محور برگزار می‌شود که بازارچه‌های کسب‌ و کار دانش‌آموزی از جمله این محورهاست.

استان گلستان حدود ۲ میلیون جمعیت دارد که بیش از ۴۰۲ هزار نفر آنان دانش‌آموز هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha