۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۱۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85406702
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار پروانه حد مجاز آلاینده‌ها برای انواع محصولات کشاورزی در زنجان صادر شد

زنجان - ایرنا - معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان زنجان گفت: چهار پروانه حد مجاز آلاینده‌ها برای انواع محصولات کشاورزی در استان از ابتدای سال جاری تاکنون صادر شده است.

امیر حاجی قربانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروانه های تشویقی برای فرآورده های فلفل دلمه ای، گوجه گیلاسی و لوبیا سبز تولید شده در گلخانه شیشه ای صادر شد.

این مسوول خاطر نشان کرد: این گلخانه شیشه ای در شهر هیدج در حال فعالیت است که دی ماه سال جاری به دست رئیس جمهور افتتاح شد.

قربانی در ادامه با اشاره به روند صدور پروانه های تشویقی حد مجاز آلاینده ها برای محصولات خام کشاورزی، ادامه داد: این پروانه با موافقت سازمان های جهاد کشاورزی، نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در استان صادر می شود.

وی اضافه کرد:دستورالعمل نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی که با همکاری سازمان ملی استاندارد و وزارت جهاد کشاورزی تدوین شده و برای انواع محصولات خام کشاورزی، زراعی، باغی، گلخانه ای و قارچ خوراکی تولید و بسته بندی شده در داخل کشور کاربرد دارد.

قربانی گفت: ارائه نتایج آزمون قبولی آلاینده ها شامل باقیمانده آفت کش ها، فلزات سنگین، نیترات و مایکوتوکسین ها بر اساس استانداردهای ملی ایران در آزمایشگاه تایید صلاحیت شده، یکی از حداقل الزامات احراز شرایط جهت دریافت این نشان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha