۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85406787
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

برگزاری ۱۰ دادگاه علنی برخط در خوزستان

۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴
کد خبر: 85406787
برگزاری ۱۰ دادگاه علنی برخط در خوزستان

اهواز- ایرنا - معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری خوزستان گفت: ۱۰ دادگاه علنی برخط طی سال جاری در استان برگزار شده و تلاش می‌شود بر تعداد دادگاه‌های برخط در استان افزوده شود.

به گزارش ایرنا سید غلامرضا موسوی روز یکشنبه در همایش هم‌اندیشی نمایندگان فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان در محل دادگستری خوزستان بیان کرد: برگزاری طرح خدمات قضایی الکترونیک رایگان در مناطق محروم، اجرای مزایده‌های الکترونیک، برگزاری دادگاه‌های علنی برخط و دادرسی الکترونیکی زندانیان، بخشی از خدمات صورت گرفته دادگستری استان در حوزه حرکت دستگاه قضا بر بستر فناوری است.

وی افزود: برگزاری دادگاه علنی برخط علاوه بر ایجاد شفافیت بیشتر در فرآیندهای رسیدگی قضایی این فرصت را در اختیار اساتید، دانشجویان و کارآموزان وکالت و قضایی قرار می‌دهد تا به صورت مجازی شاهد برگزاری جلسات دادرسی باشند و با این فرآیند بیشتر آشنا شوند.


موسوی گفت: با اجرای طرح خدمات قضایی الکترونیک رایگان در مناطق محروم، زمینه ثبت‌نام بسیاری از ساکنان این مناطق در سامانه ثنا فراهم شد که این موضوع موجب تسهیل در ارائه خدمات سایر فرآیندهای الکترونیک قضایی و دولتی می‌شود.

به گزارش ایرنا، با دستور قوه قضاییه برگزاری دادگاه‌های علنی برخط و در بستر الکترونیک به منظور شفاف‌سازی دادرسی و آموزش و آگاهی بخش مردم و کارآموزان طی سال جاری در استان عملیاتی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha