حماس: حمله نیروهای تشکیلات خودگردان به رزمندگان مقاومت، جبهه داخلی را تضعیف می کند

تهران -ایرنا - جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، اقدام دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر تیراندازی به یکی از رزمندگان گردان های « عزالدین القسام» را به شدت محکوم کرد و این تشکیلات را در قبال امنیت این رزمنده فلسطینی مسوول دانست.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «قیس السعدی» از رزمندگان گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس امروز (یکشنبه) در اردوگاه جنین واقع در کرانه باختری با گلوله نیروهای دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین که قصد بازداشت او را داشتند، زخمی شد.

حماس در واکنش به این اقدام نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بیانیه ای صادر و اعلام کرد: این رفتار غیر وطن پرستانه پس از نشست مسکو که بر وحدت ملی فلسطینیان و حمایت از مقاومت در مقابله با رژیم ددمنش و اشغالگر صهیونیستی اثر می‌گذارد، انجام شد. ما مخالفت شدید خود را با این اقدام اعلام می کنیم.

حماس در بیانیه خود آورد: در این زمینه، ما سرویس‌های امنیتی و رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین را در قبال امنیت برادر مجاهد «قیس السعدی» و برادران مقاوم او که توسط ارتش رژیم اشغالگر و فاشیست اسرائیل تحت تعقیب هستند، مسوول می‌دانیم.

این جنبش با انتقاد از رفتار نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین اضافه کرد که این سرویس‌های امنیتی به انجام نقش‌های هماهنگ‌کننده امنیتی، تعقیب رزمندگان مقاومت، دستگیری و تلاش برای ترور آنها ادامه می‌دهند، همان کاری که امروز با مجاهد «خلیل الحنبلی» در نابلس و مجاهد « قیس السعدی» و دیگران، انجام دادند.

حماس با اشاره به جنایات و حملات رژیم صهیونیستی برای نسل کشی فلسطینیان و جنگ ویرانگر ارتش این رژیم اشغالگر علیه ساکنان غزه، اقدام امروز نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین را نشانگر یک سیاست امنیتی دانست که منافع ملی فلسطینیان را به خطر می اندازد.

حماس از گروه ها و توده‌های مردم سرافراز فلسطین خواست در مخالفت با سیاست‌های دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در تعقیب و دستگیری فعالان و رزمندگان مقاومت، موضع صریح خود را اعلام کنند.

همچنین از تشکیلات خودگردان خواسته شد برای پایان دادن به این رفتار که جبهه داخلی مردم فلسطین را تضعیف می کند و تنها در خدمت اسرائیل و پروژه‌های شهرک سازی این رژیم اشغالگر است، وارد عمل شوند.

به گزارش ایرنا، السعدی امروز در اردوگاه جنین به ضرب گلوله دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین که قصد بازداشت او را داشتند، زخمی شد.

برخی شاهدان عینی به پایگاه خبری و تحلیلی « العربی الجدید» گفتند که السعدی از ۲ سال قبل یکی از چهره‌های تحت تعقیب نیروهای اشغالگر صهیونیستی بود که در تیراندازی امروز نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به او زخمی شد.

به گفته این منابع، السعدی به رغم اینکه مسلح بود به سمت نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین تیراندازی نکرد و از محل فرار کرد.

انتشار این خبر ساکنان اردوگاه جنین را خشمگین کرد و صدها نفر از آنها را در محکومیت این اقدام نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به خیابان ها کشاند تا مقابل ساختمان استانداری جنین تجمع کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha