ایده‌پردازان نمایشگاه کتاب حکم گرفتند/ احمدوند: به موضوع نمایشگاه بیشتر فکر کنید

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز امیدواری برای اجرایی کردن برخی از ایده‌های رویداد ایده‌پردازی «نمایشگاه دوست‌داشتنی من» و اعطای حکم شورای مشاوری نمایشگاه به صاحبان ایده‌های برتر گفت: دعوت می‌کنم به فکر کردن بیشتر در موضوع نمایشگاه کتاب، هرچقدر بتوانیم در این‌باره ایده ارائه کنیم بهتر است.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، اختتامیه رویداد ایده‌پردازی «نمایشگاه دوست‌داشتنی من»، یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ در خانه اندیشه‌ورزان ایران برگزارشد.

در این نشست یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و قائم مقام نمایشگاه کتاب، سیاوش صلواتیان دبیر رویداد ایده‌پردازی «نمایشگاه دوست‌داشتنی من» و ایده‌پردازان سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب حضور داشتند.

دعوت می‌کنم به فکر کردن بیشتر در موضوع نمایشگاه کتاب، هرقدر بتوان امکان کتاب‌خواندن بیشتر مردم را مهیا کرد، اقدام خوبی است

یاسر احمدوند با تاکید بر اینکه اصل شرکت در رویداد ایده‌پردازی «نمایشگاه دوست‌داشتنی من» با ارزش است، گفت: افرادی که برگزارکننده این رویداد بودند، قابل تقدیر هستند. بهتر است این رویداد را توسعه دهیم، پیشنهادهای فعالان فرهنگی، ناشران و مردم جمع‌آوری خواهدشد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این اصل که هر همکاری با مردم پیوند بخورد برکت دارد، ادامه داد: هر کاری که مردم در آن حضور داشته باشند، آبادانی، توسعه، پیشرفت و برکت به همراه خواهد داشت.

رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: امیدوارم نمایشگاه کتاب با این ابتکارات موفق‌تر از گذشته برگزار شود. تعدادی از پیشنهادها را خواندم که جذاب بود، برخی از آنها حتی به عنوان ۱۰ ایده برتر هم انتخاب نشدند، مردم گاهی از زاویه‌ای به موضوع نگاه می‌کنند که جذاب است.

او با ابراز امیدواری برای اجرایی کردن برخی از ایده‌های این رویداد، گفت: دعوت می‌کنم به فکر کردن بیشتر در موضوع نمایشگاه کتاب، هرچقدر بتوانیم در این‌باره ایده ارائه کنیم بهتر است، هرقدر بتوان امکان کتاب‌خواندن بیشتر مردم را مهیا کرد، اقدام خوبی است.

ایده‌پردازان نمایشگاه کتاب حکم گرفتند/ احمدوند: به موضوع نمایشگاه بیشتر فکر کنید
یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نمایشگاه کتاب بهار صنعت نشر است

علی رمضانی با بیان اینکه مردم به عنوان استفاده کننده از نمایشگاه کتاب بهتر می‌توانند برای آن تصمیم بگیرند، گفت: نمایشگاه کتاب تهران جایگاهی است که نتیجه فعالیت حوزه فرهنگ و نشر را به نمایش می‌گذارد. نمایشگاه کتاب بهار صنعت نشر و شروع سال صنعت نشر هم هست و بهترین راه این است که مشخص کنیم مردم چطور می‌توانند از این نمایشگاه بهتر استفاده کنند.

نمایشگاه کتاب شروع سال صنعت نشر هم هست و بهترین راه این است که مشخص کنیم مردم چطور می‌توانند از این نمایشگاه بهتر استفاده کنند

به گفته قائم مقام سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، فضای دیگری، جز ارائه کتاب در نمایشگاه وجود دارد که نشان دهنده زندگی کردن مردم با فضای کتاب است.

سیاوش صلواتیان نیز با اشاره به اینکه رویداد ایده‌پردازی «نمایشگاه محبوب من» از اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد، گفت: از مردم خواسته شد تا ایده‌های خود را برای بهتر برگزارشدن دوره بعد نمایشگاه بین‌المللی کتاب ارائه کنند.

به گفته دبیر «نمایشگاه دوست‌داشتنی من» این رویداد برای استفاده از ظرفیت‌های مردی و ریل‌گذاری برای نمایشگاه‌های بعدی به وجود آمده است.

صلواتیان درباره تعداد ایده‌ای که دبیرخانه در این دوره دریافت کرده است، گفت: در دومین دوره رویداد ایده‌پردازی بیش از دو هزار و ۵۰۰ ایده دریافت کردیم، ایده‌پردازان از ۷ ساله تا بیش از ۷۰ ساله در گروه‌های مختلف ایده ارسال کرده بودند، در این میان افرادی تا ۴۰ ایده هم فرستادند.

دبیر رویداد ایده‌پردازی ادامه داد: در بازه ۵ روزه خواسته شد تا به ایده‌ها رای داده شود و ۱۵ ایده انتخاب شدند که قائم مقام نمایشگاه وظیفه به نتیجه رساندن آن را بر عهده دارد.

او با اعلام اینکه ۱۰ نفر از ایده‌پردازان به عنوان‌ شورای مشورتی نمایشگاه انتخاب خواهند شد، ادامه داد: این افراد در این مراسم احکام خود را از شورای سیاست‌گذاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دریافت خواهند کرد.

ایده‌پردازان نمایشگاه کتاب حکم گرفتند/ احمدوند: به موضوع نمایشگاه بیشتر فکر کنید
سیاوش صلواتیان دبیر رویداد ایده‌پردازی «نمایشگاه دوست‌داشتنی من»

سه ایده برتر انتخاب شده توسط هیات داوران:

اول

مریم وحیدی

دوم

جیران کمالی اصل و امید ذکی‌زاده (به صورت مشترک)

سوم

شریف رضوی

ایده‌پردازان نمایشگاه کتاب حکم گرفتند/ احمدوند: به موضوع نمایشگاه بیشتر فکر کنید

در این مراسم ۱۰ نفر از ایده‌پردازان که از میان ۲۵۰۰ نفر انتخاب شدند فرصت داشتند تا در ۳ دقیقه ایده خود را ارائه دادند. در پایان این مراسم شورای سیاستگذاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب به ۱۰ نفر از ایده پردازان حکم شورای مشورتی نمایشگاه کتاب را اعطا کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha