تصویر ایران دیروز و امروز از نگاه استاد روس + فیلم

مسکو- ایرنا- استاد دانشکده کشورهای آسیا و آفریقا دانشگاه دولتی مسکو گفت: موفقیت‌ها و دستاوردهای ایران در عرصه فناوری و تکنولوژی در باور نمی‌گنجند و ایران امروز برای گذر از تحریم‌ها و بومی‌سازی صنعت خود به دستاوردهای ممتازی دست یافته است.

آنا گروموا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مسکو افزود: علاوه بر تاریخ و تمدن کهن ایران که همچون یک گنجینه است، یکی از راهکارهای معرفی ایران در عرصه بین‌المللی، موفقیت‌هایی است که در عرصه فناوری به آنها دست یافته است.

نخستین حس و تصویری که از ایران داشتم
گروموا که دانش‌آموخته رشته تاریخ جهان باستان است، به مطالعات خود در زمینه تاریخ ایران اشاره کرد و گفت:‌ نخستین تصویر و حسی که از ایران داشتم، این است که تاریخ و زمان حال در این کشور همواره با هم هستند و بخشی از میراث فرهنگی و فرهنگ عمومی را در این کشور شکل‌ می‌دهند.

در ایران، تاریخ همیشه زنده است
وی اظهار داشت: برای جوانان امروز، مسائلی که حدود ۱۰۰ یا ۲۰۰ سال قبل رخ داده، رخدادی کهن قلمداد می‌شود و حال آنکه در ایران، تاریخ همیشه زنده است.
این مدرس زبان فارسی گفت: یکی از دارایی‌های منحصر به فرد ایران، میراث فرهنگی این کشور است که همانند یک گنجینه محسوب می‌شود و دوران کرونا، فرصتی را برای آشنایی از طریق تورهای مجازی با ایران و تاریخ کهن آن فراهم کرده است.

کشوری جالب در نگاه شهروندان روس
گروموا در پاسخ به پرسشی درباره از ایرانیان معمولا وقتی می‌شنوند کسی اهل ایران است اول تعجب می کنند و زمانی که درباره ایران می‌شنوند، مانند سفرنامه و قصه‌های شهرزاد برای آنها جالب است.

فرصت‌های بسیار فراروی مناسبات دو کشور
این استاد روس گفت: اما کسانی که در کسب و کار و تجارت در حال همکاری با ایران هستند، می‌دانند و می‌بینند که چقدر ظرفیت همکاری زیاد است.
گروموا با بیان اینکه شمار دانشجویان زبان فارسی در دانشگاه‌های روسیه هر سال نسبت به سال قبل بیشتر می‌شود، گفت: آنها و فعالان عرصه تجارت خیلی خوب درک می‌کنند که چشم انداز و دورنمای همکاری با ایران از عرصه دانشگاهی و فرهنگی گرفته تا اقتصاد و تجارت، چشم انداز روشنی است و علاوه بر جذابیت‌های مالی کار در این حوزه، برای آنها تعامل با ایرانیان لذت‌بخش است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha