جانباز شیمیایی لامردی به همرزمان شهیدش پیوست

۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۲۷
کد خبر: 85407141
جانباز شیمیایی لامردی به همرزمان شهیدش پیوست

شیراز - ایرنا - سرهنگ پاسدار «عبدالعزیز زمانی» از جانبازان شیمیایی لامردی در دوران هشت سال دفاع مقدس به هم‌رزمان شهیدش پیوست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سرهنگ «عبدالعزیز زمانی» از سبزپوشان سپاه پاسداران و جانباز ۵۰ درصد پس از سال‌ها درد و رنج ناشی از اثرات شیمیایی آسمانی شد.

سرهنگ پاسدار محمد عبدی از همرزمان این جانباز شیمیایی گفت: زنده یاد زمانی در ابوظبی امارات مشغول به کار و عضو یکی از تیم‌های این کشور بود و با وجود وضعیت معیشتی خوبی که داشت به دلیل علاقه شدید به انقلاب و امام خمینی(ره) این کشور را ترک کرد و به ایران بازگشت.

وی افزود: زنده یاد زمانی در سال ۱۳۵۹ وارد سپاه لارستان شد و از تشکیل دهندگان اولیه سپاه این شهرستان بود، او پس از تشکیل سپاه لامرد در همان روزهای اولیه به لامرد آمد.

همرزم سرهنگ زمانی ادامه داد: هرچند زنده یاد زمانی سواد کلاسیک نداشت اما از سواد بالایی برخوردار بود و بر زبان انگلیسی و عربی مسلط بود.

وی اضافه کرد: زمانی پس از یک دوره آموزشی تخصصی به واحد مخابرات سپاه لامرد ورود کرد و با توجه به اینکه در آن زمان تحصیلات راهنمایی را داشت دوره سخت مورس را در مدت زمان کوتاهی فرا گرفت و بالاترین سرعت را در بین دانش آموختگان در ارسال و دریافت پیام های مورس کسب کردند.

عبدی یادآور شد: بیشترین خدمت او در توپخانه حضرت یونس و خط پدافندی آبادان و خرمشهر بود.

این رزمنده جنگ تحمیلی ادامه داد: سرهنگ زمانی در عملیات والفجر ۸ در فاو حضوری فعال داشت و در این عملیات شیمیایی و به درجه جانبازی نایل شد.

پیکر مطهر جانباز ۵۰درصد شیمیایی و رزمنده هشت سال دفاع مقدس، عبدالعزیز زمانی صبح سه شنبه، ساعت هشت از روستای خالو محمد علی تا گلزار شهدای حامد این روستا تشییع و در گلزار شهدا به خاک سپرده می‌شود.

عبدالعزیز زمانی که سال ۱۳۶۴ در جریان عملیات والفجر ۸ در جزیره استراتژیک فاو مجروح شده بود، پس از تحمل سال‌ها درد و رنج، شب گذشته دار فانی را وداع گفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha