۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۱۵
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85407213
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

«بن گویر» خواهان اجازه ورود فقط چندهزار فلسطینی به مسجدالاقصی شد

تهران - ایرنا - «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل در ادامه تحریکات خود علیه فلسطینی ها در سرزمین های اشغالی، خواهان اجازه ورود فقط چند هزار نمازگزاران فلسطینی به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «معاریو»، «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی این خواسته را در جریان دیدار با «کوبی شبتای» نماینده ویژه پلیس رژیم اسرائیل مطرح کرد.

درحالی که ماه مبارک رمضان در سال های گذشته با وجود فشارهای رژیم صهیونیستی شاهد حضور تا ۱۵۰ هزار نمازگزار فلسطینی در مسجد الاقصی بوده است، بن گویر در این دیدار خواستار آن شد که در ماه رمضان تنها به چند هزار مسلمان اجازه ورود به مسجد الاقصی داده شود.

بن گویر در دیدار با شبتای گفت که بهتر است تعداد نمازگزاران مسلمان در مسجد الاقصی را به چند هزار نفر محدود کنیم تا پلیس آمادگی کامل داشته باشد که در صورت بُروز ناآرامی، به سرعت واکنش نشان دهد.

در حالی که حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه ادامه دارد، بن گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم با هدف جلوگیری از اقامه نماز در مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان که از هفته آینده آغاز می شود، به دنبال اعمال محدودیت‌های گسترده علیه فلسطینی‌های داخل سرزمین های اشغالی و کرانه باختری و شهر قدس است.

به نوشته روزنامه صهیونیستی معاریو، پیش بینی می شود که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه در خصوص محدود کردن ورود فلسطینی ها به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان جلسه دیگری را با حضور بن گویر، شبتای و مقامات دستگاه امنیت داخلی این رژیم موسوم به "شاباک" برگزار کند.

پیشتر رسانه‌های رژیم اسرائیل فاش کرده بودند که نتانیاهو با پیشنهاد بن گویر برای محدود کردن ورود فلسطینی‌ها به داخل مسجد الاقصی در ماه رمضان موافقت کرده است.

روزنامه صهیونیستی معاریو نوشته بود که با اجازه دادن به فلسطینی های دارای ۷۰ سال سن به بالا، بن گویر قصد دارد که به طور کلی از ورود فلسطینی های ساکن کرانه باختری به مسجد الاقصی جلوگیری کند.

از سوی دیگر، دستگاه "شاباک" خواستار ورود ساکنان کرانه باختری دارای ۴۵ سال سن به بالا به مسجد الاقصی در ماه رمضان و ورود بی قید و شرط فلسطینیان داخل سرزمین های اشغالی به این مسجد شده است.

شاباک هشدار داده است که سیاست بن گویر منجر به شعله ور شدن درگیری های میدانی در تمام مناطق سرزمین های اشغالی فلسطین می شود و مسجد الاقصی را به کانون اتحاد فلسطینی ها تبدیل می کند.

تلاش مقامات و دستگاههای امنیتی رژیم صهیونیستی برای اعمال محدودیت بر ورود فلسطینی ها به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان در حالی صورت می گیرد که حملات رژیم اشغالگر به عنوان بخشی از جنگ نسل کشی علیه مردم نوار غزه برای صد و پنجاهمین روز متوالی ادامه دارد و بر اثر این حملات تاکنون بیش از ۳۰ هزار فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، جان خود را از دست داده اند و بیش از ۷۱ هزار نفر آنها مجروح شده اند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

در مقابل، رزمندگان مقاومت فلسطین در نبرد تمام عیار خود با ارتش رژیم صهیونیستی در ۱۵۰ روز اخیر تلفات و خسارت های زیادی به این رژیم وارد کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha