برومند: نگاه مدیران دانشگاه به ورزش دانشجویی تک‌بعدی نیست

تهران- ایرنا- دبیر برگزاری همایش مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌های کشور گفت: توسعه ورزش دانشجویی و دانشگاهی تک بعدی نیست بلکه باید در زمینه زیرساخت، بعد همگانی و بعد قهرمانی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا،پ نجاه و سومین نشست گردهمایی مدیران تربیت بدنی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزار است. محمدرضا برومند مدیر تربیت بدنی دانشگاه شهید بهشتی و دبیر برگزاری همایش مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌های کشور در حاشیه این گردهمایی به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش در سطح ملی و با حضور مدیران تربیت بدنی ۱۲۰ داشنگاه کشور برگزار و در آن مسائلی مانند توسعه قهرمانی، همگانی و زیرساختی ورزش دانشجویی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. همچنین در این نشست یک دستورالعمل در خصوص میزبانی و برگزاری المپیاد دانشجویی در سال آیند مورد بررسی قرار می‌گیرد. این المپیاد در سال ۱۴۰۳ به میزبانی شهر اصفهان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: المپیادهای دانشجویی همیشه پرشور برگزار شده و هدف ما این است که تمام راهکار و مسائل میزبانی المپیاد دانشجویی در اصفهان مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

برومند با بیان اینکه ورزش می‌تواند شور و نشاط اجتماعی را در سطح جامعه ترویج کند افزود: ورزشکاران می‌توانند در ترویج این شور و نشاط نقش کلیدی ایفا و نوجوانان و جوانان را ترغیب به حضور در دنیای قهرمانی کنند. در دانشگاه‌ها نیز مدیران تربیت بدنی با قشر جوان سروکار دارند و باید برای این نسل توسعه ورزش را در اولویت قرار دهند. ما در ورزش دانشگاهی و دانشجویی نگاه تک بُعدی نداریم بلکه به دنبال توسعه آن در بخش های زیرساختی، همگانی و قهرمانی هستیم.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه شهید بهشتی در خصوص اعزام دانشجویان به مسابقات یونیورسیاد اظهار داشت: مسابقات دانشجویان جهان هر ۲ سال یکبار برگزار خواهد شد و میزبان بعدی این رقابت‌ها آلمان است. ما برای اعزام دانشجویان برنامه ویژه داریم. در این بازی ها حدود ۱۵ رشته حضور دارد و کشور میزبان نیز چند رشته را به آن اضافه می کند.

وی در پایان گفت: به دنبال آن هستیم تا در نشست امروز راهکارها پرشور شدن ورزش دانشگاهی و دانشجویی مورد بررسی قرار دهیم و به روزهای پیش از کرونا برسانیم. همچنین در نشست امروز شخصیت‌هایی از وزارت علوم و دانشگاه‌ شهید بهشتی حضور دارند که از نظرات آنان به بهترین شکل ممکن استفاده خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha