استاندار مرکزی: ارزش افزوده بخش کشاورزی با گره به صنعت محقق می‌شود

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: ارزش افزوده در بخش کشاورزی با گره به صنعت محقق می‌شود و با کشاورزی سنتی پیشرفت و اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.

به گزارش ایرنا، فرزاد مخلص‌الائمه روز دوشنبه در آیین بازگشایی ساختمان جدید دفتر صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی در اراک، افزود: ارتباط کشاورزی و صنعت باید گسترش یابد و این انتظار از اداره‌کل جهاد کشاورزی استان مرکزی بیشتر از اداره‌کل صمت است.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه صندوق توسعه بخش کشاورزی، عنوان کرد: این صندوق جزو صندوق‌های موفق، خوش‌نام و سرآمد است.

استاندار مرکزی ادامه داد: دولت سیزدهم نگاه ویژه به توسعه بخش کشاورزی دارد و اهدافی برای تحول این بخش از جمله افزایش ضریب خوداتکایی در نهاده‌ها و اقلام اساسی مورد نیاز کشاورزی، افزایش ارزش افزوده، سهم بخش کشاورزی در تراز تجاری کشور دیده شده است.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی خود نیازمند حمایت و نگاه بخش دولتی است که باید در دستور کار جدی قرار گیرد.

وی یادآور شد: تا حد امکان و با محدودیت‌های موجود، در سال جاری حمایت‌هایی از این صندوق شد و یک بدهی باقی مانده دارد که تلاش می‌شود تا پایان سال پرداخت شود.

استاندار مرکزی افزود: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در آسان کردن دسترسی بهره‌برداران بخش کشاورزی به منابع مالی و حذف همه تشریفات زاید اداری بسیار موفق عمل کرده است.

مخلص‌الائمه گفت: روند حمایت بانک‌ها از بخش کشاورزی استان مرکزی تا پایان سال باید با برگزاری نشستی بررسی شود.

وی عنوان کرد: چهار درصد از سرمایه‌گذاری اقتصادی کشور در بخش کشاورزی است که این سهم خیلی ناچیز است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم در این آیین گفت: سهم بخش کشاورزی استان از تملک داریی و سرمایه‌ای حدود ۶ درصد و در برخی مواقع هفت درصد بود اما امسال این سهم به ۱۲ درصد رسیده و هدفگذاری در این بخش، رسیدن به ۲۰ درصد است.

علی صفری افزود: سهم بخش کشاورزی کشور از سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی ۳.۶ است و باید تلاش شود تا این سهم روز به روز افزایش یابد.

وی بیان کرد: مولدسازی از اهمیت ویژه برخوردار است و سهم این بخش نیز در صندوق توسعه کشاورزی دیده شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: ارزش تولیدات بخش کشاورزی استان مرکزی با بیش از سه میلیون و ۱۰۰ هزار تُن به ۱۲۰ همت رسیده است.

صفری اظهار کرد: صندوق توسعه بخش کشاورزی به معنای واقعی در حمایت و توسعه این بخش اثرگذار است و حمایت از آن امری ضروری است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: ۲۸ جلسه کمیته فنی در طول ۲۰ ماه گذشته برای ساختمان جدید این صندوق برگزار شد.

محمدرضا خالقی افزود: این صندوق از ساختمان مناسبی برخوردار نبود که با تلاش‌ها و حمایت‌های صورت گرفته مکان جدید آن ایجاد و امروز( دوشنبه) افتتاح شد.

وی بیان کرد: این طرح در فضایی به وسعت ۳۳۰ مترمربع با زیربنای یک‌هزار و ۳۳۰ مترمربع ایجاد شد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: ارزش سرمایه انسانی و بخش کشاورزی این استان تاکنون برآورد نشده و تنها تولیدات بخش کشاورزی بیان شده است.

خالقی اظهار کرد: سرمایه‌های انسانی زیادی در بخش کشاورزی استان مرکزی وجود دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: امید است نقدینگی صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی استان مرکزی افرایش یابد تا جایگاهی که قانون برای صندوق در نظر گرفته، محقق شود.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha