۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۲۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85407583
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار زنجان:‌ سرانه کتابخوانی در استان مطلوب نیست

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: سرانه کتاب و کتابخوانی استان مطلوبی نیست بنابراین باید دستگاه های متولی امور فرهنگی در این زمینه بیش از پیش تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل رفیعی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه عترت و قرآن استان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این نمایشگاه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شده است، افزود: افتتاح این نمایشگاه در آستانه ماه مبارک رمضان اقدامی ارزشمند به شمار می رود.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه‌ها زمینه آشنایی مردم را با محصولات مختلف قرآنی فراهم و به طور طبیعی بستر انس با قرآن، تدبر و همچنین فهم مفاهیم قرآنی را با توجه به نیاز کنونی جامعه هموارتر می کند.

این مسوول ادامه داد: قرآن در تربیت انسان ها همچنین سبک زندگی مردم و کاهش آسیب های اجتماعی نقش بی بدیلی دارد و بر این مبنا از برنامه هایی که در این زمینه تدارک دیده شده است حمایت های لازم انجام خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که تمامی دستگاه های فرهنگی و مراکزی که در ارتباط با فعالیت های قرآنی و کتاب فعال هستند، از این نمایشگاه استفاده کنند.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه نمایشگاه عترت و قرآن زنجان در مقایسه با سال گذشته پیشرفت های خوبی داشته است، گفت: هم به لحاظ تنوع عنوان، مطالب، موضوعات و هم تعداد کتب و ناشران روند، افزایشی بوده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم روز به روز شاهد گسترش چنین نمایشگاه هایی در سطح استان باشیم، گفت: تبلیغ و اطلاع رسانی ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا عموم از این نمایشگاه بازدید کنند.

رفیعی با بیان اینکه با توجه به سبک زندگی کنونی، موضوع کتاب و کتابخوانی باید بیشتر فرهنگ سازی شود، افزود: هر فرهنگ و تمدنی به مقوله مهم کتابخوانی نیاز دارد، چرا که این امر یکی از مولفه های مهم توسعه است.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، برگزاری نمایشگاه های عترت و قرآن از جمله زمینه های مهم افزایش سرانه مطالعه و معرفی محصولات جدید است.

وی یادآور شد: کتاب به عنوان یکی از سبد کالایی فرهنگی روزمره خانواه باید مد نظر قرار گیرد و در این خصوص ابتکاراتی در نحوه و سهولت دسترسی به آن از سوی کتابخانه های عمومی انجام گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha