۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85407732
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح "کتابخانه‌گردی" در ۱۰ کتابخانه‌ عمومی کردستان اجرا شد

سنندج- ایرنا- طرح"کتابخانه‌گردی" به مناسبت بیستمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور روز دوشنبه در ۱۰ باب کتابخانه عمومی در استان کردستان اجرا شد.

به گزارش ایرنا، سرپرست کتابخانه‌های عمومی کردستان در حاشیه اجرای این طرح در کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای سنندج اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح، علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه های عمومی مورد نظر حضور پیدا کرده و علاوه بر آشنایی با فعالیت‌ها و برنامه‌های کتابخانه های عمومی از برنامه های متنوع با محوریت کتابخوانی نیز بهره مند شدند.

معصومه حسنی خونسار با اشاره به اینکه در شهر سنندج، کتابخانه مرکزی امام خامنه ای (مدظله العالی) محل برگزاری طرح کتابخانه گردی انتخاب شد، افزود: امروز تعداد زیادی از مدیران، مسئولان و اساتید دانشگاه‌های استان با حضور در این کتابخانه از بخش‌های مختلف آن بازدید کرده و همچنین به عضو افتخاری کتابخانه نیز درآمدند.

وی ادامه داد: همچنین این طرح در کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) بانه، شهید ملامحمد امینی سقز، شهید لطف اللهی بیجار، شهید مدرس قروه، شهید دکتر مجید شهریاری دهگلان، شهید جلال بارنامه سروآباد و امام خمینی (ره) شهرستان مریوان برگزار شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان اضافه کرد: بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌های عمومی، برگزاری مسابقه نقاشی، نمایشگاه کتاب، اجرای طرح کاشت نهال، نشست‌های کتاب‌خوان، کارگاه‌های آموزشی، دوره‌های مشاوره، نشست هم‌اندیشی با مسئولان و برنامه‌های ویژه در بخش کودک از جمله برنامه‌های جنبی این طرح در استان است.

طرح "کتابخانه‌گردی" در ۱۰ کتابخانه‌ عمومی کردستان اجرا شد

وی همچنین به عضوگیری رایگان در کتابخانه های عمومی استان اشاره کرد و گفت: این طرح در روزهای ۱۶ و ۱۷ اسفند اجرا می شود و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی با حضور در کتابخانه متبوع و مورد علاقه خود می توانند در این نهاد فرهنگی عضو شوند.

حسنی خونسار با اشاره به اجرای طرح"اهدای کتاب، اهدای دانایی" به مناسبت سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی، اظهار کرد: بر این اساس افراد و خیرین می‌توانند به منظور بهره‌مندی سایر علاقمندان، کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کنند.

استان کردستان در حال حاضر دارای ۸۲ باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب مشارکتی می‌باشد و نزدیک به ۴۵ هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha