بازسازی اعتماد مخدوش شده فنی مهندسی در اقلیم کردستان عراق در اولویت است

سنندج- ایرنا- رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی استان کردستان گفت: بازسازی اعتماد مخدوش شده بخش فنی مهندسی در اقلیم کردستان عراق در اولویت فعالیت های این انجمن قرار دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج، سامان مجذوبی روز دوشنبه در نخستین جلسه از دور دوم فعالیت انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی استان کردستان که در اتاق بازرگانی سنندج تشکیل شد، اظهار کرد: پس از بررسی‌های دقیق و مطالعات کارشناسانه در مورد صادرات خدمات فنی و مهندسی و با همکاری تنگاتنگ چهار تشکل عمده کشور شامل سندیکای شرکت‌های ساختمانی، انجمن شرکت‌های تأسیساتی و تجهیزاتی، انجمن مهندسان مشاور معمار و شهرساز و جامعه مهندسان مشاور در سال ۱۳۷۷، انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران، بنیان نهاده شد.

سامان مجذوبی ادامه داد: سپس این انجمن هم در استان کردستان دایر شد و امروز شاهد تشکیل نخستین جلسه دور دوم این انجمن در استان هستیم.

وی با اشاره اینکه جوانان تحصیلکرده در رشته‌های مهندسی، صنعتگران و استادکاران مهمترین سرمایه‌ ما هستند، اضافه کرد: کردستان افزون‌بر داشتن منابع و پتانسیل‌های خدادای غنی دارای جوانان بااستعداد، خوشفکر و تحصیلکرد زیادی است.

رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی استان کردستان ادامه داد: انجمن افزون بر بازیابی زمینه‌های مستعد صادراتی و توانمندی‌های نهفته در استان، اقتضائات و الزامات تجارت جهانی و منطقه‌ای را شناسایی و ضمن معرفی مهارت‌های مهندسی و دانش فنی جوانان کردستان، امکان صدور خدمات فنی و مهندسی به ویژه به کشورهای منطقه در طیفی گسترده را فراهم می‌کند.

مجذوبی بیان کرد: انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی با برخورداری از چهار دپارتمان تخصصی شامل «مطالعات بازار و مناقصات»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات»، آموزش و انتشارات»، «حقوق تجاری» و «روابط بین‌الملل»، مشاوره به شرکت‌های عضو را ارائه می کند.

وی یادآور شد: در تلاش هستیم با در نظر داشتن ظرفیت‌های قابل توجه مهندسی مازاد کشور، فرصت‌های مغتنم پیش رو را رصد کرده و در راه رفع موانع تجاری، نقش مؤثری را ایفا کنیم.

بازسازی اعتماد مخدوش شده فنی مهندسی در اقلیم کردستان عراق در اولویت است

رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی استان کردستان این انجمن را پیشگام تحول در رویه‌های صادراتی کشور دانست و گفت: این انجمن در تلاش است تا با بهره‌گیری از دانش مدیریتی موجود و شناسایی زمینه‌های تخصصی موجود در استان که اقبال جهانی دارند، ظرفیت‌های مهندسی مازاد را به عرصه رقابت بین‌المللی کشانده و در فرآیند عرضه دانش ایرانی به نحوی فراگیر، سهیم باشد.

مجذوبی به انجام برخی کارهای بدون کیفیت و در مواردی بدعهدی‌ و عمل نکردن به قرارداد از جانب برخی افراد که در گذشته رخ داده است، اشاره کرد و افزود: نباید اجازه دهیم چند نفر معدود با انجام کار بی کیفیت موجب بدنامی جامعه مهندسی و فنی استان شوند لذا انجمن برای جبران این موارد از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد و اعتماد مخدوش شده‌ی نیروها به ویژه در اقلیم کردستان عراق را با انجام کارهای درست و اصولی بازسازی می‌کند.

وی ادامه داد: در این راستا انجمن، خود را موظف به اجرای برنامه‌هایی می‌داند که متضمن ارتباط نزدیک کارفرما و پیمانکار باشد، بر این اساس ارتباط بیشتر و بهتر با نهادهای دولتی و همگرایی میان اعضا می‌تواند به بهبود وضعیت حرفه‌ای منجر شود.

رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی استان کردستان از نخبه‌ها، مهندسان و افراد دارای مهارت‌های فنی در رشته‌های مختلف به عضویت در این انجمن دعوت کرد.

رئیس دور قبل این انجمن ضمن آرزوی موفقیت برای اعضا و هیأت‌مدیره‌ی جدید این انجمن به بیان کلیاتی از دوره قبل پرداخت و اظهار کرد: جامعه مهندسی استان، پس از سال‌ها پیگیری برای طراحی تشکیلاتی حرفه‌ای در جهت هدایت سرمایه‌های انسانی استان ، بر آن شد تا ایده تأسیس انجمنی غیرانتفاعی را به تحقق، نزدیک کند بر همین اساس و در راستای استفاده و به‌کارگری ظرفیت‌های مهندسی مازاد کشور در عرصه بین‌المللی و فرآیند عرضه دانش انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی استان کردستان شکل گرفت.

فاروق کیخسروی ادامه داد: در دوره‌ قبل انجمن، زیرساخت‌های خوبی برای ایجاد پلتفرم مخاطبین و چند عنوان دیگر تهیه شد که به دلیل وجود مشکلات متعدد، موفق به اجرایی کردن این موارد نشدیم، اما امیدوار و خوش‌بین هستیم که تیم مدیریتی جدید انجمن طبق ریل‌گذاری انجام شده در بنیاد توسعه و پیشرفت کردستان راه نیمه‌رفته را تا انتها برود و شاهد رونق روزافزون انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی استان باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha