تمام طرح‌های توسعه بزرگراهی استان اردبیل فعال است

اردبیل - ایرنا - معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: طرح‌های در حال احداث حوزه ساخت و توسعه راه‌های اصلی و بزرگراهی این استان با وجود مطالبات سنگین حتی یک روز هم تعطیل نشده و این طرح ها همچنان با شتاب بیشتری اجرا می‌شود.

علی یوسف زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توسعه راه‌ها بستر توسعه استان فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی استان قدردان زحمات و تلاش‌های کارکنان و پیمانکاران در تکمیل طرح‌های بزرگراهی است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل بر ضرورت ارتقا و افزایش کیفیت طرح‌های راه سازی استان اردبیل تاکید کرد و گفت: با همکاری، همفکری، هم افزایی و مساعدت دستگاه‌های نظارتی استان، علاوه بر تسریع در اجرای طرح‌ها شاهد افزایش کیفیت اجرایی طرح‌های در دست احداث راه سازی بوده و همه تلاش خود را در راستای بهبود شرایط موجود و استفاده از روش‌های نوین راه سازی به کار خواهیم بست.

وی گفت: با توجه به شرایط جوی استان در فصل زمستان و فراغت نسبی مجموعه‌های فنی در طرح‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای ارتقای دانش فنی و آشنایی با بخشنامه‌های جدید در دستور کار این اداره کل قرار دارد تا در فصل کاری جدید با توان اجرایی و دانش فنی بیشتری، همه تلاش خود را جهت پیشبرد اهداف سازمانی خود به کارگرفته و جاده‌های با کیفیت بهتر و ایمنی بالاتر تحویل بهره برداران و مردم استان قرار دهیم.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: مجموعه کارکنان فعال و زحمتکش در طرح‌های راه سازی استان شامل پیمانکاران، مشاوران، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و همکاران در اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل پیشران سازندگی و توسعه هستند.

به گفته یوسف زاده ، تا سال ۱۳۹۶ به تعداد ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده بود که این میزان هم‌اکنون به ۲۳۷ کیلومتر رسیده و حدود ۲۷۰ تا ۲۸۰ کیلومتر بزرگراه هم در مناطق مختلف استان در دست اجراست.

وی افزود: سال گذشته ۵۲ کیلومتر بزرگراه با حضور سیدصولت مرتضوی ، معاون وقت اجرایی رئیس‌جمهور در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید و طبق برنامه‌ریزی انجام شده طی سه چهار سال آینده در صورت تامین منابع ۳۰۰ کیلومتر دیگر به شبکه بزرگراهی استان اضافه می‌شود ولی کمبود اعتبارت و مطالبات پیمانکاران مانع توسعه بزرگراهی شده است.

یوسف زاده گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با توجه به محدودیت‌های مالی پروژه‌های در دست اجرا را بر اساس اولویت‌بندی اجرا می‌کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مسیرهای اردبیل - مغان ، اردبیل - مشگین‌شهر و اردبیل - سرچم که جزو جاده‌های پرتردد و حادثه‌خیز است در اولویت بهسازی و تعریض قرار گرفته اما با توجه به محدویت اعتبارات و محدودیت فصل کاری مطابق برنامه‌های زمان‌بندی وزارت راه و شهرسازی پیش نمی‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha