۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۵۲
کد خبر: 85407836
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آغاز رزمایش نظامی کره‌جنوبی و آمریکا برای مقابله با پیونگ‌یانگ

تهران- ایرنا- رزمایش نظامی کره‌جنوبی و آمریکا امروز (دوشنبه) با حضور نیروهای نظامی استرالیا، فرانسه و انگلیس برای آنچه مقابله با خطرات کره‌شمالی اعلام شده است، آغاز شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری کیودو نیوز، این رزمایش مشترک نظامی برای مقابله با شرایط اضطراری در شبه جزیره کره برگزار می شود.

رئیس ستاد ارتش کره‌جنوبی در همین راستا اظهار داشت: این رزمایش مشترک که "سپر آزادی" نام دارد از امروز تا ۱۱ روز دیگر با برگزاری ۴۸ عملیات‌ آموزشی ادامه خواهد یافت.

ارتش کره‌جنوبی شناسایی و سرنگونی موشک‌های کروز کره‌شمالی را از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش برشمرد.

مسئولان نظامی سئول و واشنگتن هفته گذشته در یک نشست خبری تاکید داشتند که این رزمایش مشترک برای مقابله با تهدیدات هسته‌ای و موشکی پیونگ‌یانگ با استفاده از نیروهای زمینی، هوائی، دریایی، سایبری و فضائی برگزار می شود.

۱۹ بهمن ماه در پی افزایش تحرک‌های نظامی و سیاسی آمریکا و متحدانش در مرزهای کره شمالی، رسانه‌های رسمی پیونگ یانگ اعلام کردند که مجلس عالی این کشور تمامی توافق‌ها با کره جنوبی در زمینه توسعه و ارتقای همکاری‌های اقتصادی را لغو کرد.

ماه گذشته نیز پیونگ یانگ، کره جنوبی را دشمن اصلی خود نامید و تمام نهادها و سازمان‌هایی را که برای اتحاد مجدد ۲ کره فعالیت داشتند، منحل و تهدید کرد.

مون جائه‌این رئیس جمهوری پیشین کره‌جنوبی پنج سال پیش به منظور بهبود روابط سئول - پیونگ‌یانگ، این نوع رزمایش‌ها را متوقف کرده بود، اما یون سوک یول رئیس جمهور کنونی این کشور دوباره برگزاری رزمایش «سپر آزادی» را از سر گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha