۵۳ دستگاه خودرو رسوبی و ۲۶۰ ردیف کالایی دربنادر گیلان تعیین تکلیف شد

رشت- ایرنا- مدیر کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی گیلان از تعیین تکلیف ۵۳ دستگاه خودروی رسوبی و ۲۶۰ ردیف کالایی در بنادر استان طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا، احمد رضا موقری روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در رشت اظهار کرد: طی ۱۱ ماه گذشته این مجموعه ۲۱ میلیارد ریال از محل فروش اموال غیرمنقول ( ۲ پلاک زمین در آستارا) درآمد کسب کرده است.

وی اضافه کرد: این اداره کل از مهرماه سال ۱۴۰۱ تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ توانست ۲۰۴ فقره پرونده سنواتی را به وزن تقریبی پنج هزار و ۲۳۰ تن تعیین تکلیف کند.

وی از تعیین تکلیف ۱۷۰ ردیف کالایی در بندر انزلی طی مدت زمان یاد شده خبر داد و افزود: هم اینک در گمرک انزلی ۳۸ فقره ردیف کالایی وجود دارد که از این تعداد ۱۸ فقره مربوط به سالهای ۹۷ تا ۱۴۰۱ و ۲۰ فقره مربوط به سال جاری است.

وی گفت: در گمرک آستارا نیز با تعییت تکلیف۹۲ ردیف کالایی تعداد آنها به ۲۵ ردیف کالایی رسید که از این تعداد ۱۱ فقره سنواتی سالهای ۹۷ تا ۱۴۰۱ و ۱۴ فقره مربوط به امسال است.

موقری ادامه داد: در گمرک حسن رود منطقه آزاد انزلی هم ۶۰ ردیف کالایی آن با تعیین تکلیف به ۲۳ فقره کاهش یافت که از این تعداد ۱۷ فقره کالاهای سنواتی و ۶ فقره مربوط به سال جاری است.

وی مجموع پرونده های تعیین تکلیف شده طی ۱۷ ماه گذشته را ۲ هزار و ۴۸۵ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد۲ هزار و ۸۴ پرونده قاچاق، متروکه، ضبطی و قضایی به ارزش هشت هزار و ۲۹۸ میلیارد ریال تشکیل شد و هزار و ۳۷ پرونده کالا به ارزش هزار و ۷۶۵ میلیارد ریال فروخته و هزار و ۱۲۶ پرونده به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال منهدم شده است.

وی تصریح کرد: ۳۲ پرونده نیز به ارزش ۵۰۵ میلیارد ریال اعاده شد و ۲۳۹ پرونده برائت شده هم به ارزش هزار و ۳۴۲ میلیارد ریال بوده که استرداد شده و ۵۱ پرونده به ارزش ۴۳ میلیارد ریال نیز واگذار شد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر هیچ کالای اساسی سنواتی در انبارهای گیلان وجود ندارد، گفت: طبق بررسی های بعمل آمده کالای رسوبی نداریم و کالاهای موجود در انبارها متعلق به سال جاری بوده که درحال تعیین تکلیف است.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی گیلان از راه اندازی حراج خرده فروشی در بستر سامانه الکترونیکی دولت خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ حراج فروش لوازم خانگی برگزار شده است که در آن امکان حضور مردم فراهم شده است.

موقری با اشاره به ارتقای رتبه اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان گیلان گفت: طی ۱۷ ماه گذشته رتبه این اداره کل از ۲۸ کشوری به رتبه ۱۰ ارتقاء یافت. ‌

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha