۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۸
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85408585
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۱۳ واحد گردشگری در قزوین گواهی استاندارد دریافت کردند

قزوین - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: ۱۳ واحد گردشگری از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به دریافت گواهینامه کیفیت خدمات گردشگری شدند.

نادر محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: این واحدها شامل ۲ هتل، سه سفره‌خانه سنتی، پنج مهمانپذیر و سه واحد پذیرایی بین‌راهی است.

وی اضافه کرد: صدور گواهینامه کیفیت خدمات گردشگری براساس ماده ۱۱ آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و مطابق با دستورالعمل وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای درجه‌بندی این تاسیسات صادر می‌شود.

محمدی اظهار کرد: در این راستا شرکت‌هایی در استان برای تطبیق شرایط تاسیسات گردشگری با استانداردهای تعیین شده به فعالیت می پردازند و واحدهای خدمات دهنده گردشگری از جمله هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، اقامتگاه های بوم‌گردی و مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی را در سه سطح فنی و مهندسی، ایمنی، بهداشتی و کیفیت خدمات مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

این مسوول با اشاره به روند صدور مجوزها خاطرنشان کرد: پس از بازدید بازرسان مهلت سه تا ۶ ماهه به‌منظور رفع موارد بدون انطباق به مدیران تاسیسات داده می‌شود و سپس در نشست تشکیل کمیسیون درجه‌بندی استان درجه واحد مورد نظر به تصویب می‌رسد.

گفتنی است، ۲۴ واحد گردشگری در استان قزوین تاکنون موفق به دریافت گواهینامه کیفیت خدمات گردشگری شده‌اند و ۱۶ واحد دیگر هم در فرآیند استانداردسازی شرکت کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha