همه باید حافظ زمین و عرصه‌های منابع طبیعی در کشور باشیم

تهران - ایرنا - رییس سازمان امور اراضی کشور در پیامی اعلام کرد: همه باید حافظ زمین و عرصه‌های منابع طبیعی کشور باشیم.

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «رضا افلاطونی » به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در پیامی این هفته را به تمامی دوست داران، حامیان زمین وطبیعت و دست اندرکاران وتلاشگران این عرصه تبریک گفت و افزود: حفظ و صیانت از زمین، اراضی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان بستر حیات وامنیت زیستی وغذایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

رییس سازمان امور اراضی کشور عرصه‌های منابع طبیعی را امانتی در اختیار ما دانسته و آورده است: باید میراث دار خوبی برای آینده گان باشیم و بتوانیم درراستای حفظ واحیای زمین ومنابع طبیعی شرایط مطلوب‌تری را برای زندگی و زیست همگان مهیا سازیم.

افلاطونی اظهار داشت: زمین‌های کشاورزی و باغ ها نیز از مظاهر منابع طبیعی بوده وجدای از سالم سازی محیط زیست، غذای مردم بدان وابسته است، بنابراین حفظ منابع طبیعی و اراضی کشاورزی به‌ عنوان سرمایه‌های ملی و تجدیدناپذیر یک وظیفه و رسالت همگانی است، بیایم، همه باهم ،حافظ زمین وعرصه های منابع طبیعی درکشور باشیم.

وی با اشاره به سخنان حضرت امام صادق (ع) که " کشت کنید و درخت بنشانید؛ به خدا قسم آدمیان کاری برتر و پاک‌تر از این نکرده‌اند"، اظهارداشت: به واقع هر بی توجهی و تخریبی در این عرصه خسارت های جبران ناپذیری را به همراه خواهد آورد و ادامه حیات بشریت را با مخاطره روبه خواهد کرد.

رییس سازمان امور اراضی کشور افزود: بدون تردید این هفته فرصتی مناسبی است تا سنت حسنه درختکاری که همواره مورد سفارش انبیا و نیاکان ما بوده را اشاعه وترویج کنیم، کاشت درخت و توسعه منابع طبیعی از کارهای ارزشمندی است که بزرگان دین همواره بر این امر به‌ عنوان صدقه‌ای جاری تاکید کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha