فقط ۲۵ درصد کمک‌های جهانی وارد غزه شده است

تهران - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ممانعت رژیم غاصب صهیونیستی از ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه گفت: فقط ۲۵ درصد این کمک‌های جهانی وارد غزه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، پیرحسین کولیوند روز سه‌شنبه در نشست خبری با تشکر از حضور مردم و امدادگران در انتخابات درباره وضعیت غزه اظهار داشت: تا امروز بیش از ۳۰ هزار نفر شهید و بیش از ۷۲ هزار نفر دچار مجروحیت شدند که امکان درمانی در غزه وجود ندارد.

وی ادامه داد: ۲۴ هزار نوزاد در این مدت متولد شدند که هیچ خدماتی دریافت نکردند همچنین تا کنون ۲۵درصد کمک‌های جهانی امکان ورود به غزه دارند زیرا رژیم غاصب اسرائیل امکان ورود نمی دهد.

رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به اقدامات ظالمانه رژیم غاصب اسرائیل گفت: در این حملات رژیم غاصب اسرائیل بیشترین آسیب به زنان و کودکان را وارد کرده است و مستقیم به مراکز درمانی حمله می‌کند.

کولیوند افزود: اقدامات رژیم غاصب اسرائیل موجب کوچ اجباری مردم ساکن شده و تمام جنایات را پیش آورده است. آنقدر جنایات زیاد است که پاپ اظهار نگرانی کرده است. در این راستا، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اقدام به برپایی همایش کرده است و از دیگر کشورها، حقوقدانان و سیاستمداران ایرانی و بین المللی دعوت کرده است.

وی افزود: در این همایش بین المللی دانشمندان و صاحبنظران از ۲۱ کشور به صورت برخط و نمایندگانی از ۱۷ کشور حضور خواهند داشت.

کولیوند از ثبت‌نام چهار هزار ایرانی در این همایش بین المللی خبر داد و افزود: ۱۰۶ پژوهشگر خارجی در این همایش به صورت حضوری حاضر خواهند بود و ۷۹ تشکل حقوقی نیز حضور خواهند داشت.

رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از برگزاری نشست های تخصصی در این همایش خبر داد و ابراز امیدواری کرد جامعه حقوقی و متفکر دنیا بیدار شوند و سبب فشار بیشتر از سوی نظام بین الملل برای آتش‌بس در غزه شود.

همایش بین المللی اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین‌الملل و نقش حقوق بشردوستانه در غزه روز پنج شنبه با حضور مسولان ایرانی و خارجی برگزار می شود.

فقط ۲۵ درصد کمک‌های جهانی وارد غزه شده است

زلزله سیستان و بلوچستان خساراتی نداشت

رییس جمعیت هلال احمر درباره زلزله سیستان بلوچستان گفت: صبح امروز سه شنبه ۱۵ اسفند در سیستان و بلوچستان زلزله رخ داد اما این زلزله خسارتی نداشته است.

کولیوند درباره خسارات سیل هفته گذشته این استان توضیح داد: هلال احمر در سیل سیستان بلوچستان به ۲۴ هزار نفر امدادرسانی کرد و ۴۸۰ تیم امدادی حضور داشتند. این کمک‌رسانی‌ها از طریق زمینی، هوایی، دریایی انجام شد.

وی از حضور دبیر کل و رییس سازمان امداد نجات در منطقه خبر داد و گفت : از لحظه اول خدمت رسانی آغاز شد.

کولیوند خاطرنشان کرد: هنگام بروز حوادث و آسیب ها بر اساس قانون مسئولیت جمع‌آوری و توزیع کمک های مردمی (نقدی و غیر نقدی) برعهده جمعیت هلال احمر است و هلال احمر با تمام توان تلاش می‌کند هر آنچه مردم آسیب دیده نیاز دارند برای آنها تامین کند ولی حمایتگر اصلی مردم و خیران هستند؛ بنابراین مردم برای کمک به آسیب‌دیدگان کمک‌های خود را به شعب هلال احمر تحویل دهند و رسید دریافت  کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha