راهبرد سازمان محیط‌زیست حفاظت مشارکتی حیات وحش است

تهران - ایرنا - معاون محیط زیست محیطی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: دیگر حفاظت صرف دولتی، جواب نمی‌دهد از این‌رو، راهبرد سازمان محیط‌زیست، حفاظت مشارکتی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن اکبری روز سه‌شنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه سه جانبه درباره حفاظت مشارکتی گونه‌های در خطر انقراض «آهو، قرقاول، خرس سیاه و گورخر ایرانی»، افزود: ابتدا لازم است تغییر رویکرد در میان مدیران دولتی انجام شود که با نگرش دولت سیزدهم و سازمان محیط‌زیست این روند رخ داده است.

وی اظهارداشت: در این راستا برای تهیه بستر قانونی با هدف مشارکت مردمی یک لایحه و سه آیین‌نامه را در دولت و مجلس مطرح کردیم که اکنون یک آیین‌نامه تصویب و یک آیین‌نامه دیگر میز در شرف تصویب است همچنین یک لایحه در دولت در حال نهایی شدن است که با تصویب آنها بستر حضور بخش خصوصی برای حفاظت بیش از پیش فراهم خواهد شد.

اکبری با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در این زمینه افزود: دولتی‌ها باید بپذیرند که با بخش خصوصی در یک طرف بایستند تا از حیات وحش حفاظت شود که البته اکنون تا حد زیادی این امر محقق شده و سیاست راهبردی سازمان حفاظت محیط‌زیست این است که این موضوع را به بخش خصوصی واگذار کند تا متقاضی کار را به نتیجه برساند.

راهبرد سازمان محیط‌زیست حفاظت مشارکتی حیات وحش است

اکبری گفت: اینکه خانواده محیط‌زیست برای حفاظت از حیات وحش و طبیعت بزرگتر شود بسیار ارزشمند است و اکنون در بخش‌های صنعتگران و حتی شکارچیان در حفاظت مشترک می‌کنند.

معاون محیط زیست محیطی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست تاکید کرد: اگر قرار است کاری به نتیجه برسد باید در قالب یک برنامه منسجم باشد چون نمی‌خواهیم همه گونه‌ها را تکثیر کنیم بلکه هدف حفاظت طبیعت است اما گونه‌هایی که در معرض خطر قرار دارند هم باید با یک برنامه‌ریزی منسجم و طرح قابل قبول پیش رود که در این صورت موفق خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha