از میرکریمی تا کیانیان در هیات داوران «تصویر دهم»/ ساخت ۵ انیمیشن درباره غزه در مرکز گسترش

تهران- ایرنا- اعلام اسامی داوران جشنواره «تصویر دهم»، آماده‌سازی دو فیلم کوتاه «فرجه» و «سندروم بلوغ»، کاشت ۳۰۰ نهال در بوستان شهید آوینی توسط موسسه بهمن سبز و ساخت ۵ انیمیشن درباره غزه در مرکز گسترش عنوان چند خبر سینمایی است.

به گزارش ایرنا، مجید مجیدی، رضا میرکریمی، بهروز شعیبی،‌ کمال تبریزی و رضا کیانیان اعضای هیات داوران سومین رویداد فیلم کوتاه «تصویر دهم» هستند که ۱۹ اثر رسیده به بخش مسابقه رویداد را داوری می‌کنند.

اسامی فیلم‌های کوتاه بخش مسابقه این رویداد عبارتند از «اشکون»، «نذری»، «بلاعوض»، «مرثیه ناتمام»، «ماه خاکستری»، «کوه سفید»، «خداحافظ رفیق»، «مسافر»، «شمع هشتم»، «فراموشی»، «تراث»، «روتن»، «نبض الاربعین»، «دمام»، «لحظه دیدار»، «خوش خط»، «سفید پوش»، «ماجان»، «رقص آب».

اختتامیه رویداد بین‌المللی فیلم کوتاه «تصویر دهم» با موضوع «از حسین آموختم...» به مدیریت مجید مجیدی و دبیری محمد رهبر در روزهای آینده برگزار می‌شود.

اتمام مراحل فنی «فرجه»

مراحل فنی فیلم کوتاه «فرجه» به تهیه‌کنندگی حسام نادعلی‌پور، نویسندگی و کارگردانی سلیم باشکوه به اتمام رسید و آماده نمایش شد.

الهه افشاری و بهزاد ابراهیمی در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

از میرکریمی تا کیانیان در هیات داوران «تصویر دهم»/ ساخت ۵ انیمیشن درباره غزه در مرکز گسترش

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه که در ژانر درام و در شهر تهران فیلمبرداری شده، آمده است: «شاید فرجه‌ای نباشد.»

از دیگر عوامل فیلم کوتاه «فرجه» می‌توان به مجری طرح و مدیر تولید: مجتبی بهرامی، تدوین، اصلاح رنگ و نور: احسان واثقی، مدیر صدابرداری و طراحی و ترکیب صدا: بهروز شهامت، دستیار کارگردان و برنامه ریز: بیتا الله یاری، جانشین تولید: آیت رهکوی، مدیر فیلمبرداری: امین اسحاقیان، دستیاران: مجید عابدی، سوشا ثانی، مهدی نوربخش، محسن عسگری، طراح صحنه و لباس: آیدا پور اکبر، دستیار صحنه: امین یاسبلاغی، گریم: سپیده عجمی و مدیر تدارکات: میثم یکتا اشاره کرد.

«سندرم بلوغ» آماده نمایش شد

فیلم کوتاه «سندرم بلوغ» به نویسندگی و کارگردانی حسن نجم‌آبادی و تهیه‌کنندگی فرشته بنی‌عامریان و حسن نجم‌آبادی، پس از اتمام مراحل تولید در تهران، آماده نمایش شد.

در خلاصه داستان «سندرم بلوغ» آمده است: «قرار بود امروز روز خوبی برای هر دومون باشه اما یه دفعه همه چی به هم ریخت.»

فرید سجادی حسینی، محمود رشیدی، شوار کریم‌زاده و آتنا حسینی‌تبار در این فیلم کوتاه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

از میرکریمی تا کیانیان در هیات داوران «تصویر دهم»/ ساخت ۵ انیمیشن درباره غزه در مرکز گسترش

عوامل فیلم کوتاه «سندرم بلوغ» عبارتند از نویسنده و کارگردان: حسن نجم‌آبادی، تهیه‌کنندگان: فرشته بنی‌عامریان، حسن نجم‌آبادی، مجری طرح: محمدحسین حقانی، مدیر فیلم‌برداری: کیوان شعبانی، تدوین و اصلاح رنگ: احسان واثقی، مدیر صدابرداری: امیر پرتو زاده، طراحی و ترکیب صدا: بهروز شهامت، برنامه‌ریز و دستیار یک کارگردان: نرگس امیراصلانی، طراح صحنه و لباس: رامین غفوری، طراح گریم: نازنین سرابی، منشی صحنه: گیتا فیضی، دستیار دوم کارگردان: فاطمه گیل‌آبادی، دستیار تهیه‌کننده: بیتا اللهیاری، مدیر تولید: مجتبی بهرامی، جانشین مدیر تولید: آیت رهکوی، دستیار یک فیلم‌بردار: حامد حسنوندی، گروه فیلم‌برداری: عباس رزاقی، هادی جمالی، دستیار صدا: محمدرضا حسینی، دستیار صحنه و لباس: فرهاد ابراهیمی، مدیر تدارکات: علی‌اصغر بازگشا، تدارکات: محمد بهرامی، عکاس: سارا ملکی و مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز.

کاشت ۳۰۰ نهال در بوستان شهید آوینی توسط موسسه بهمن سبز

همزمان با روز درختکاری، مدیران موسسه بهمن سبز به مناسبت فروش بیش از ۳۰۰ میلیارد تومانی سینماهای این مجموعه در سال ۱۴۰۲ با همکاری شهرداری منطقه ۷ تهران ۳۰۰ نهال در بوستان شهید آوینی کاشتند.

این مراسم با حضور هادی اسماعیلی، مدیر عامل موسسه بهمن سبز، مجتبی بهزادیان مدیر پخش و اکران، سامان نصیر زاده معاون سینماداری، وحید محرابیان مدیر روابط عمومی و تبلیغات و جمعی از کارکنان این موسسه برگزار شد.

هادی اسماعیلی مدیر عامل بهمن سبز در این مراسم با تاکید بر لزوم توجه به محیط زیست و حفظ زیست‌بوم‌های متنوع ایران گفت: با عبور موسسه بهمن سبز از بحران‌های مالی ناشی از دو سال رکود سینما در دوران کرونا، این مجموعه تلاش می‌کند که علاوه بر خدمت‌رسانی فرهنگی بهتر به جامعه به‌ویژه هنرمندان و افزایش بهره‌وری و سودآوری سینماهای حوزه هنری با فعالیت‌های مسئولیت‌های اجتماعی قدم‌های بلندتری را در راستای انجام تکالیف خود بردارد.

وی افزود: تاکنون این موسسه فعالیت‌های متنوعی درباره مسئولیت‌های اجتماعی همچون اکران فیلم‌های سینمایی برای گروه‌های کم برخوردار و آسیب‌پذیر به صورت رایگان، بازیافت زباله‌های تولید شده در محیط سینما و گسترش نمایش فیلم‌های سینمایی در حال اکران در مناطق فاقد سینما انجام داده است. بنا داریم در سال ۱۴۰۳ دامنه این فعالیت‌ها را افزایش دهیم.

مدیرعامل بهمن سبز در پایان مطرح کرد: قطعا دامنه فعالیت‌های موسسه بهمن سبز نباید به پایتخت محدود شود. ما با داشتن ۶۲ سینمای فعال در ۲۱ استان کشور وظیفه داریم به همه مردم ایران خدمت رسانی کنیم.

در ایران ۱۵ اسفند تا ۲۲ اسفند به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است. نخستین روز این هفته یعنی ۱۵ اسفند روز درختکاری است.

ساخت ۵ انیمیشن درباره غزه در مرکز گسترش

محمد حمیدی مقدم مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ضمن اعلام خبر ساخت ۵ انیمیشن کوتاه درباره غزه در مرکز، بازار جشنواره پویانمایی را محلی برای کشف استعدادهای جوان و حمایت از انیماتورهای نسل تازه دانست.

دوشنبه ۱۴ اسفندماه در خانه سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران، نشست «فلسطین، سرزمین مقدس» با حضور حامد علامتی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمدرضا کریمی صارمی دبیر جشنواره و محمد حمیدی مقدم مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی برگزار شد.

محمد حمیدی مقدم در ابتدای نشست «فلسطین، سرزمین مقدس» پس از تشکر از دبیر جشنواره پویانمایی و برگزارکنندگان این رویداد گفت: ما ۲ اثر پویانمایی در حال تولید درباره غزه داریم. با توجه به این جلسه و اهمیت مسئله غزه از تولید سه پویانمایی دیگر در این حوزه حمایت خواهیم کرد.

او ادامه داد: موجی که در جشنواره برلین به عنوان یکی از سیاسی‌ترین جشنواره‌های جهان علیه رژیم صهیونیستی شکل گرفت، ادامه خواهد یافت و همدلی با مردم غزه در فستیوال‌های آینده مثل زاگرب، انسی، هیروشیما و ... استمرار خواهد داشت و همه ما آن را خواهیم دید.

حمیدی مقدم گفت: در مراکز هنری و نهادهای متولی فیلمسازی از این فضا باید استفاده کرد و در کنار توجه به مستندسازی و فیلم داستانی، در حوزه پویانمایی هم محتوا تولید کرد. ما در جشنواره هفدهم «سینماحقیقت» بخش ویژه غزه داشتیم و امسال صندوق حمایت مالی غزه را برای حمایت از فیلمسازان بین‌المللی علاقه‌مند به این حوزه راه‌اندازی کردیم.

مدیر عامل مرکز گسترش افزود: با توجه به استقبالی که فیلمسازان خارجی از فراخوان صندوق حمایت مالی غزه داشتند، احتمالا هنرمندان فراوانی در لبنان و کشورهای همسو هستند که می‌خواهند انیمیشن درباره این موضوع تولید کنند، اما حمایت مالی ندارند، با مرکزیت کانون و جشنواره پویانمایی و همراهی مرکز گسترش، حوزه هنری و نهادهایی از این دست می‌توان به تولید آثاری باارزش در این زمینه اندیشید.

محمد حمیدی مقدم ادامه داد: ما امسال با ۱۹ اثر در جشنواره حضور داریم همچنین غرفه مرکز گسترش و «هنر و تجربه» در بازار جشنواره امسال برقرار است، همکارانم در غرفه میزبان هنرمندان و دانشجویان حوزه پویانمایی هستند. فیلمسازان و علاقه مندان می‌توانند طرح هایشان را در غرفه ارائه داده و فرم پر کنند. امیدوارم بتوانیم از تولید آثار تازه به ویژه طرح‌های فیلمسازان جوان، حمایت کنیم. مرکز گسترش، یکی از مهمترین مراکزی است که در زمینه تولید انیمیشن‌های کوتاه هنری، فعال است و حضور ما در ادوار مختلف جشنواره پویانمایی تهران، به ویژه دو دوره اخیر، و جشنواره‌های بین‌المللی نشان دهنده زبان جهانی و نگاه هنرمندانه آثاری است که در مرکز تولید شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha