۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85408914
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال در خلخال تولید شد

۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۴۲
کد خبر: 85408914
یک میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال در خلخال تولید شد

اردبیل - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال گفت: بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان کندرق این شهرستان تولید شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، احمد عزیزی روز سه‌شنبه در آیین گرامیداشت روز درختکاری و غرس نهال در چند نقطه از شهر خلخال اظهار کرد: در راستای دستیابی به اهداف م نظر مقام معظم رهبری و کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان اقدام به تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار نهال در نهالستان کندرق از مناطق نیمه‌گرمسیری بخش خورش‌رستم این شهرستان کرده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال گفت: نهال‌های تولید شده در نهالستان کندرق خلخال برای کاشت در مناطق مختلف این شهرستان و افزایش سرانه فضای سبز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

عزیزی همچنین از برنامه‌ریزی برای تهیه تامین و توزیع حداقل ۲۰۰ هزار اصله نهال و غرس آن در مناطق مختلف این شهرستان در روز درختکاری و ایام هفته منابع طبیعی امسال خبر داد.

سیدجواد یحیی‌زاده فرماندار خلخال هم در آیین‌ گرامیداشت روز درختکاری، کاهش روزافزون میانگین سرانه فضای سبز در این شهرستان را محسوس و نگران‌کننده خواند و گفت: قطع درختان باغ‌های شهرها و روستاهای خلخال با هدف تغییر کاربری اراضی باغی و کشاورزی به مسکونی و تجاری موجب کاهش محسوس سرانه فضای سبز در مناطق مختلف این شهرستان شده است.

فرماندار خلخال ضمن تاکید بر اهتمام بیشتر دست‌اندرکاران توسعه فضای سبز خلخال برای افزایش نهال‌کاری و همچنین افزایش سرانه فضای سبز این شهرستان افزود: ادامه حیات کارخانه نئوپان نباید به قیمت از بین رفتن و نابودی فضای سبز و درختان موجود این شهرستان شود.

وی با اشاره به قطع درختان زالزالک، گلابی وحشی و انواع درختان مختلف مثمر و غیرمثمر جنگلی توسط قاچاقچیان چوب و افراد سودجو اراضی ملی و جنگلی این شهرستان و فروش آن به کارخانه نئوپان اظهار کرد: تامین خوراک هیزم کارخانه باید قانونمند، ضابطه‌مند و به دور از هرگونه اقدام به خرید هرگونه درختان موجود در سطح منابع ملی، مراتع و اراضی جنگلی صورت گیرد.

فرماندار خلخال همچنین با تاکید بر لزوم تکمیل تجهیزات اطفای حریق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری برای مقابله با آتش‌سوزی در سطح اراضی ملی، مراتع و جنگل‌های این شهرستان افزود: فرمانداری خلخال به نوبه خود برای تامین اعتبار جهت خرید تجهیزات جدید اطفای حریق به منابع طبیعی این شهرستان کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا ، غرس نهال در پارک ۲۱ هکتاری واگذار شده به شهرداری خلخال، غرس نهال در بلوار جنگل‌بانان و افتتاح این بلوار و همچنین غرس نهال در محوطه بیمارستان امام خمینی (ره) به یاد اهداکنندگان عضو در این شهرستان از جمله برنامه‌های گرامیداشت روز درختکاری در خلخال بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha