۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۰۱
کد خبر: 85409068
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

توسعه مناطق سبز استان مرکزی در اولویت قرار گیرد

۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۰۱
کد خبر: 85409068
توسعه مناطق سبز استان مرکزی در اولویت قرار گیرد

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: تولید نهال، درخت‌کاری و توسعه مناطق جنگل‌کاری در استان باید در اولویت قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، «علی‌اکبر اسدی» روز سه‌شنبه در آیین کاشت نهال محوطه نمایشگاه‌های بین‌المللی اراک، بیان کرد: کاهش میزان بارندگی و افزایش فرسایش خاک از معضلات جدی است که باید برای مقابله با این موارد تمهیدات جدی در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه یکی از راهکارهای موثر توسعه مناطق درخت‌کاری است این مهم باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و همه دستگاه‌ها در این خصوص نیاز است همکاری داشته باشند.

اسدی عنوان کرد: در صورت استفاده از گونه‌های متناسب با آب‌وهوای استان مرکزی مشکل کمبود بارندگی و آبیاری درختان نخواهیم داشت و می‌توان با استفاده از این گونه‌ها منطق سبز را توسعه بخشید.

تولید چهار میلیون نهال در استان مرکزی

به گزارش ایرنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: در استان مرکزی چهار میلیون اصله نهال تولید شده است که ۵۳۹ هکتار با این تعدادنهال پوشش داده می‌شود.

«عبدالحسین محمدی» بیان کرد: نهال‌کاری در استان برنامه‌ریزی و جانمایی کاشت نهال‌ها در ۶ شهرستان مشخص شده است.

وی تاکید کرد: مقابله با آلودگی هوا، تغییر اقلیم، خشکسالی و جلوگیری از فرسایش خاک مستلزم ایجاد فضای سبز و جنگل‌کاری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطر نشان کرد: با برگزاری پویش‌های مردمی از ابتدای شروع طرح جنگل‌کاری ۴۲۳ هکتار نهال‌کاری و ۶۹۵ هکتار بذرکاری در استان مرکزی انجام شده است.

محمدی اظهار کرد: ۲ قسمت نهالستان دولتی و خصوصی در اراک فعال است و چهار میلیون نهال در سال جاری که سه میلیون و ۲۴۰ هزار اصله نهال در بخش دولتی و ۷۶۰ هزار در نهال در بخش خصوصی تولید شده و برای این منظور هیچ اعتباری تخصیص داده نشد و صنایع نیز حمایتی نداشتند.

وی ادامه داد: با تولید نهال‌هایی که انجام شده است نهال رایگان در اختیار مردم قرار داده می‌شود که طرح درختکاری در استان با روند سریع‌تری انجام شود.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha