توسعه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی پژوهشگاه نیرو با کشور چین

تهران - ایرنا - رئیس پژوهشگاه نیرو بر توسعه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی با کشور چین تأکید کرد.

به گزارش ایرنا از پژوهشگاه نیرو، "مجید عمید پور" در نشست رئیس و اعضای هیات رئیسه پژوهشگاه نیرو با رایزن علمی شرق آسیا مستقر در کشور چین، در راستای توسعه همکاری‌های فناورانه، آموزشی و پژوهشی با برشمردن محورهای مهم فعالیت‌های این مجموعه علمی، بر همکاری مشترک با کشور چین در زمینه انتقال دانش فنی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و ورود به زنجیره ارزش بادی و خورشیدی، بهره‌وری انرژی، هوشمندسازی مصرف انرژی و ایجاد شرکت‌های مشترک دانش‌بنیان تأکید کرد.

وی خواستار برقراری ارتباط با شرکت‌ها و واحدهای متناظر وزارت نیرو به‌ویژه پژوهشگاه نیرو با بخش‌های مرتبط علمی کشور چین شد.

عمید پور به نقش پژوهشگاه نیرو به‌عنوان واسطه و هاب اشاره کرد و گفت: استراتژی ما در پژوهشگاه نیرو این است که به‌صورت هاب عمل کرده و صنعت آب و برق کشور را به دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و فضای نوآوری کشور در حوزه پژوهش، فناوری و آموزش متصل کنیم.

رئیس پژوهشگاه نیرو با بیان اینکه حدود ۱۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه صنعت آب و برق در سطح کشور شناسایی شده است، افزود: مأموریت پژوهشگاه، پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری نیرو این است که این شرکت‌ها را در یک پلتفرم ویژه تقویت، بازارسازی و جریان‌سازی کنیم.

وی همچنین بر گسترش همکاری در زمینه آزمایشگاه‌های مرجع و اخذ تأییدیه‌های بین‌المللی مشترک و بازارسازی در کشورهای منطقه تأکید کرد.

"اسماعیل مهریار" رایزن علمی شرق آسیا مستقر در کشور چین نیز با استقبال از توسعه همکاری‌های علمی دو طرف افزود: برگزاری چندین دوره آموزش‌های مهارتی کوتاه‌مدت در راستای انتقال دانش فنی و تبادل تجربیات و پیگیری همکاری مشترک در راستای انجام چند پروژه تحقیقاتی، می‌تواند راهگشای همکاری‌های علمی و پژوهشی میان دو کشور باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha