۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۲۱:۴۵
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85409424
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کوبا : اسراییل فورا نسل کشی فلسطینیان را متوقف کند

۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۲۱:۴۵
کد خبر: 85409424
کوبا : اسراییل فورا نسل کشی فلسطینیان را متوقف کند

تهران- ایرنا- نماینده کوبا در سازمان ملل روز سه شنبه گفت که اسراییل فورا نسل کشی فلسطینیان ساکن غزه را متوقف کند.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از "تارنمای وزارت خارجه کوبا", جراردو پنالور پورتال، معاون اول وزیر امور خارجه و نماینده دائم کوبا در سازمان ملل، امروز بر نیاز فوری برای دستیابی به راه حلی جامع، عادلانه و پایدار برای مساله اسرائیل و فلسطین شد و افزود : این راه حل باید مبتنی بر ایجاد دو کشور مستقل بر اساس مرزهای قبل از ۱۹۶۷ و حق تعیین سرنوشت خود توسط ملت فلسطین باشد.

نماینده کوبا در مورد وضعیت غزه هشدار داد که سازمان ملل نمی تواند در برابر مجازات دسته جمعی، نقض جدی قوانین بین المللی ، حقوق بشر ، جنایات جنگی که توسط اسرائیل انجام می شود، سکوت کند.

معاون وزیر امور خارجه کوبا گفت: "هیچ چیز نسل کشی مداوم مردم فلسطین را که در طول چندین دهه اشغال غیرقانونی، استعمار، سلب مالکیت از سرزمین های آنها و اعمال آپارتاید انجام شده است، توجیه نمی کند."

به گزارش ایرنا, پیش از این, میگل دیاز کانل رئیس جمهورکوبا ، کشتار مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را «هالوکاست وحشتناک جدید» خواند و گفت هیچ چیزی نمی‌تواند نقض فاحش حقوق بشر در غزه و کرانه باختری را توجیه کند.

رئیس جمهوری کوبا اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه‌های آتش‌بس در غزه را ریاکاری امپریالیستی خواند و گفت که واشنگتن با این رویکرد بی‌وجدانی و غیردموکراتیک خود در بربریت جاری در قبال غزه شریک است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت غزه در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز حملات اسرائیل از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۳۰ هزار و ۳۵ نفر رسیده است و ۷۰ هزار و ۴۵۷ شهروند فلسطینی نیز زخمی شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha