ساخت خانه‌های فعالیت مشارکتی سمن‌ها در تهران

تهران بزرگ - ایرنا - رییس ستاد سمن‌ها و عضو شورای اسلامی شهر تهران از ساخت خانه‌های فعالیت مشارکتی سازمان های مردم نهاد در این شهر خبر داد.

به گزارش ایرنا، سید احمد علوی چهارشنبه شب در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای سمن ها در جمع خبرنگاران گفت: صفر تا ۱۰۰ این نمایشگاه به زحمت سازمان های مردم نهاد بود و اینکه ما در شورای شهر تهران چقدر توانستیم به آنها خدمت کنیم باید با گذشت زمان مشخص شود.

وی با بیان اینکه ما در شورای شهر تلاش می‌کنیم تا بودجه مناسبی را برای فعالیت های مردمی در نظر بگیریم، اظهار کرد: نوید ساخت خانه های کار مشارکتی سمن ها را می دهم؛ ما کنار هم قرار میگریم که حالمان خوب شود.

رییس ستاد سمن های شهر تهران با اشاره به حادثه سیل در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: این محبت خدا است که درد بندگان دل شما را بدرد می آورد، بلند می شوید و شروع به فعالیت می کنید؛ ما در کنار این هموطنان ایستاده ایم و از هیچ کمکی برای آنها دریغ نخواهیم کرد.

سیداحمد علوی اذعان کرد: جایگاه تخصصی سمن ها در نظام مدیریت شهری باید به رسمیت شناخته شود.

ساخت خانه‌های فعالیت مشارکتی سمن ها در تهران

وی با اشاره هفته جهانی سازمان های مردم نهاد (هشت تا ۱۴ اسفند ماه)، ادامه داد: هشت اسفندماه به نام روز جهانی تشکل های مردم نهاد نام گذاری شده است و با نگاهی به آمارها می توانیم اهمیت و گستردگی موضوع را بهتر درک کنیم.

علوی با بیان اینکه شمار سازمان های غیردولتی بین المللی از سال ۱۹۶۴ تا ۱۹۹۸ میلادی ۲۰ برابر شده است، اظهار کرد: هم اکنون سازمان ملل بیش از ۳۱۸۷ سازمان غیردولتی مشاوره ای دارد که نشان دهنده رشد ۳۰ درصدی از ۲۰۰۳ است.

وی تاکید کرد: جایگاه خالی این تشکل ها در مدیریت اساسی مدیریت شهری به ویژه حمل و نقل، ترافیک، شهرسازی و غیره احساس می شود.

سمن ها سرمایه های تهران هستند

احمد قیومی فرماندار تهران هم در اختتامیه این نمایشگاه گفت: سازمان های مردم نهاد سرمایه های کشور و این شهر هستند.

وی با تقدیر از رییس ستاد سمن های شهر تهران برای برپایی این نمایشگاه افزود: این شرایط برای اینکه شما کنار هم حضور پیدا کنید و برای حل مشکلات راهکار دهید بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: دولت متعلق به همه مردم و به پشتوانه شما مستقر شده است؛ اگر مشکلی بوده توسط مردم حل شده است.

قیومی با اشاره به تاکیدات امام راحل بر اینکه مشکلات را با مردم در میان بگذارید، آنها درک و برای حل مشکلات کمک می کنند، گفت: سمن ها در بخش های مختلف مشکلات را شناسایی و رفع می کنند که این کار بسیار با ارزش است.

ساخت خانه‌های فعالیت مشارکتی سمن ها در تهران

وی اضافه کرد: از دل این تجمع ها ایده بیرون می زند بنابراین باید یک تالار گفتگویی وجود داشته باشد تا این گونه تشکل ها کنار هم جمع شوند و مشکلات را مطرح کنند.

اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای سمن ها با شعار «با هم شهری بهتر، زیباتر» در محل ستاد سمن های شهر تهران برگزار شد و سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین حضور داشت.

هشتم تا ۱۴ اسفند به عنوان هفته سمن‌ها یا تشکل‌های مردم نهاد نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha